Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Maria - 11 februari 2010 18:07

Redan Torsdagkväll och jag skulle egentligen varit i Karlskrona på en Senneträff.Men ibland hinner man inte med allt man skulle vilja göra.Denna veckan har bara sprungit iväg.Tycker det har varit hund för hela slanten denna veckan,bara roligt,men ibland händer allt roligt på samma gång ,ja ja så kan det vara. I morgon kör vi som sagt vad, till Lilla Edet för att hämta hem vår nya lilla valp Berwiks Flisan.Blir en övernattning på ett hotell i Surte,mysigt bara det att ligga på hotell, det är då inte jag bortskämd med i alla fall.Så tidigt Lördag fm är vi hos Lena och hämtar "prinsessan".Hundarna här hemma är fixade i sina pälsar,så  nu om en stund står det hundbad på menyn.Lille Boss han är lättt tvagad han,likaså Tyzon. Han står som en staty när man badar honom,ja när man lyckats få ner honom i badkaret dvs.Värre är det med Madame Lovis.Hon gillar INTE att bada hon,gör allt för att komma ur karet.Och det är banne mig inte lätt att samtidigt hålla henne, som man ska schamponera och duscha.Men det går det med,och ni ska bara se hur badrummet ser ut, och för att tala om mig.Jisses så jag brukar se ut,lika blöt och hårig som hundarna .

Avslutar dagens inlägg med ett par bilder på Flisan och hennes bror Foppa,som jag fått av Lena tagna idag.


         
    

Ovido - Quiz & Flashcards