Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg under april 2010

Av Maria - 2 april 2010 20:30

Idag på eftermiddagen kom Hanna och Mattis och hälsade på.Vi passade på att ta en lång härlig runda i skogen i det vackra vädret.Jag hade bara Lovisen med mig,av förklarliga själ,maken fick ta Tyzon på en sväng .Tack för en trevlig eftermiddag Hanna, Mattis är så fin och jag är så glad att det blev just ni som tog över honom. Vi får snart göra om vår promenad.

Massor av bilder blev det på Mattis och en på Lovisen !

Ha en fortsatt trevlig påskhelg ,ni alla !


                        

Av Maria - 1 april 2010 07:50

I går började Flisan pch jag på Gk: 1 på brukshundklubben i Ronneby.Hon är sååå duktig,lättlärd,nyfiken och en väldigt social valp(så säger jag om alla mina hundar).Det vad lite stökigt igår i och med att de vad 3 kurser som startade igår.Vi har egentligen kurs på Torsdagar,men i och med att det är skärtorsdag idag så hade vi kursen igår istället.Tränade ,sitt,inkallning och passivitet igår ,och det gick lysande.Har tränat på de sakerna här hemma redan från start så att säga.Har gjort så med alla mina hundar ,börjat träna så smått redan när de kommer hem till oss.Är mycket ute i skog och mark med hundarna lösa, och då måste dom lyda på inkallning och på stanna. I natt står det jobb på schemat ,men sedan är jag ledig hela påsken ända tills på Måndag kväll.

Tog lite foton på Flisan igår uppe på berget för att skicka till Lena på Bernwiks.

Dom får avsluta ett kort blogginlägg idag.

Oooops!!! Glömde ju.Tyzon är helt ok i sin mage har inte kräkts mer,hade säkert fått i sig något olämpligt. Även Mattis är sitt vanliga gamla jag igen,dvs pigg och glad.Han har svarat bra på sin antibiotikakur,men ska äta ytterligare 10 dagar till för att vara på den säkra sidan .SKÖNT!!!!!

Påminner igen om att bilderna i bloggen är klickbara för att se dom i större format!

    ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GLAD PÅSK   

            


Ovido - Quiz & Flashcards