Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Maria - 7 april 2010 11:08

Ibland tänker man inte längre än vad näsan räcker.Jag är bara sååå glad och ville visa min glädje och uppskattning.

Fick ett samtal av en erfaren uppfödare som sa till mig att det kanske inte vad så smart detta med "utflykten".Och hon har så rätt,så rätt.Tyzon behöver ju lugn och ro ,och inte bli uppstressad.Han skulle ju i och för sig givetvis inte följt med på promenaden,men har stressar ju upp sig av en massa nya människor och andra hundar.

Sedan vad det tydligen en opassande helg för många.Det är kurs med Marie Ström som en del ska på,en del arbetar denna helgen och någon skulle på en begravning.

Så jag får nog tyvärr ta tillbaka min inbjudan och återkomma lite längre fram när Tyzon har blivit helt återställd.

Fasiken ,könner mig så dum ,så dum.Att jag inte tänkte på det,att Tyzon behöver lugn och ro.

Men givetvis är det så,det är ju just det han inte kunde få på Läckeby, och det är viktigast för att han ska friskna till i sin mage.

Hoppas ni inte tycker jag är allför tosig och galen.

Men jag återkommer med en ny helg ,så fort Tyzon mår bra igen och då hoppas jag att det passar bättre för en del av er också.

Massor av kramar till er alla från en lite tankspridd Maria

Av Maria - 7 april 2010 08:36

Denna tanken har funnits ett tag här nu, att jag skulle vilja ta en sväng i skog och mark med er alla goa hundvänner,och bjuda er alla på lite att stoppa i magen.

Så jag tänkte bjuda er alla som vill och kan, på en härlig skogspromenad nu till helgen.Lördag eller Söndag spelar mig ingen roll.

Vi går en långpromenad i skogen ,där hundarna kan vara lösa den största delen.

Sedan går vi hem till oss ,där vi bjuder på grillad korv,dricka ,kaffe och kaka.

Ett litet sätt för oss att tacka er alla som stöttat oss då vi har haft flera tunga motgångar nu ett tag.Först Mattis som vi fick omplacera,sedan vår lilla katt Challe som vi fick avliva.Boss som det vad så dåligt med, att även han fick avlivas och nu detta med Tyzon.

Ni kan väl höra av er till oss via telefon eller mail.Om vilken dag som passar er bäst och hur många som kommer. 0457-24136  0708-570514 2929johansson@telia.com

Alla är hjärtligt välkommna,goa vänner som anonyma bloggläsare.

Ju fler vi är dessto roligare.

Ovido - Quiz & Flashcards