Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

GLAG PÅSK

Av Maria - 1 april 2010 07:50

I går började Flisan pch jag på Gk: 1 på brukshundklubben i Ronneby.Hon är sååå duktig,lättlärd,nyfiken och en väldigt social valp(så säger jag om alla mina hundar).Det vad lite stökigt igår i och med att de vad 3 kurser som startade igår.Vi har egentligen kurs på Torsdagar,men i och med att det är skärtorsdag idag så hade vi kursen igår istället.Tränade ,sitt,inkallning och passivitet igår ,och det gick lysande.Har tränat på de sakerna här hemma redan från start så att säga.Har gjort så med alla mina hundar ,börjat träna så smått redan när de kommer hem till oss.Är mycket ute i skog och mark med hundarna lösa, och då måste dom lyda på inkallning och på stanna. I natt står det jobb på schemat ,men sedan är jag ledig hela påsken ända tills på Måndag kväll.

Tog lite foton på Flisan igår uppe på berget för att skicka till Lena på Bernwiks.

Dom får avsluta ett kort blogginlägg idag.

Oooops!!! Glömde ju.Tyzon är helt ok i sin mage har inte kräkts mer,hade säkert fått i sig något olämpligt. Även Mattis är sitt vanliga gamla jag igen,dvs pigg och glad.Han har svarat bra på sin antibiotikakur,men ska äta ytterligare 10 dagar till för att vara på den säkra sidan .SKÖNT!!!!!

Påminner igen om att bilderna i bloggen är klickbara för att se dom i större format!

    ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GLAD PÅSK   

            


 
 
Ruth

Ruth

1 april 2010 09:35

Ser att det är fullt ös hemma hos dig, kurser och jobb m.m hppas du hinner fira påsk. Fina foton på Flisan. Gott att hundarna är friska då mår man själv bra också.
Glad påsk på er alla i familjen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

1 april 2010 12:37

Så linslusen har tittat fram igen, hon är bara så söt, så önskar jag er all en GLAD PÅSK

http://bloggplatsen, se

 
Ingen bild

Tina , Tea och Sascha

1 april 2010 12:49

Kikar in och önskar dig och hela din härliga familj en riktigt GLAD PÅSK ! Det är så härligt att se på valpar när de upptäcker världen utanför, det är som de säger, det bästa i livet är gratis !!!

 
Jennie med familj

Jennie med familj

1 april 2010 21:41

GLAD PÅSK!!!

Hoppas att ni får en skön helg.
Visst är det kul att gå kurs på bruks!
Skönt att Tyzon mår bättre idag.

Påskhälsningar från familjen Olsson

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

1 april 2010 22:10

Jag önskar er en Glad Påsk
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anette

Anette

2 april 2010 01:07

Önskar er en Glad Påsk!

http://www.monowi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards