Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 5 april 2010

Av Maria - 5 april 2010 18:46

Ja ..vad ska jag berätta om Tyzon.Vetrinären ringde vid 3-tiden idag .Han vad lite piggare idag ,men hans värden vad oförändrade Han hade fått ett par frikadeller att äta ,som han fick behålla utan att kräka upp dom .Men sedan ville han inte ha mer ,och dom ger honom näring via dropp,så hans mage får vila.Han får även penicillin,k-vitamin och Zantac via kanyl.Inga undersöknongar hade gjorts idag ,då dom ej gör det på jourtid upplyste denna vetrinären mig om .Det vad inte samma vetrinär vi hade igår.Hon vi hade igår ville göra en gastroskopi på Tyzon, och denna vetrinären ville göra en kontraströntgen.Så vi får väl se vad de enas om att göra i morgon.Frågade angående råttgift,men hon trodde inte det, pga att han har en infektion i sin mage.Alla småbubblor vi såg på röngen kunde hon inte förklara ,men det skkulle tydligen vara bra med många små i stället för en stor bubbla som tyder på stopp i tarmen.Ja jag känner mig då inte ett dugg lugnare idag inte.Det ända positiva är att Lovis mår bara bra ,och även lilla Flisan.

Tack för allt stöd mina goa vänner, Kram !!!

Av Maria - 5 april 2010 06:38

Att man kan längta efter, och sakna någon så mycket som jag gör.Tankarna bara kretsar kring Tyzon, hur han mår och har det ,och vad det är som är fel med honom.Igår eftermiddag vad det riktigt hemskt.Läckeby har telefontider mellan kl 11-14 varja dag,då de ringer och talar om hur det är med ditt djur, och vilken eventuell behandling som man tänker göra.Deras teletider på helgerna är slut kl 14.(som du själv kan ringa )Men igår vid 17-tiden vad jag bara tvungen att ringa och höra hur det vad med Tyzon.Teletiden slut förståss,men det gick att ringa ett betalsamtal som kostar 200 kr,skit samma om det kostar 2000,jag vad bara tvungen att höra hur det vad med honom..Sköterskan som svarade hade just gått på sitt pass och inte träffat Tyzon ,men hon kollade i hans journaler.Han får olika mediciner intravenöst,han hade inte kräkt mer, och han sa fula saker ????Fula saker ??? Hon menade att han morrade regält, så fort personalen närmade sig hans bur.Han gjorde inga försök att bita eller så,om dom gick in till honom. Utan han bara talade om att här vill jag då rakt inte vara,och ni ska lämna mig ifred.

Får ge mig till tåls tills dom ringer idagIngen sömn har det blivit inatt.Rätt som det vad "ulkade" Lovis vid 3-tiden ,och jag upp och ut med henne.Hon kräktes inte och har inte gjort sedan heller,och hon har ätit sin frukost.Hon är precis som vanligt ,men man börjar ju att undra.Ska rådfråga vetrinären idag och höra om hon vill att vi ska komma upp med Lovis och Flisan också.Flisan mår bra ,hittils i alla fall.

Har gått igenom veckan som varit, sedan Tyzon kräktes första gången i Onsdags.

Vilka rundor jag har gått,om hundarna har ätit något i skogen ,var har dom druckit vatten ,osv.Kan bara komma på att de druckit vatten som samlats på fälten,eller i något bergsskrev eller traktorspår.Kan det vara något däri som orsakat detta ??? Men Tyzon har ju även en inflammation i mag/tarmkanalerna.Ja... det är mycket som cirkulerar i huvudet just nu ska nu veta.

Vårt barnbarn Emilia kom igår och ska vara här ett par dagar.Det skingrar ju tankarna lite i alla fall,en 8-åring som har tusen frågor och pratar i ett kör.Ni skulle se henne och Flisan tillsammans,som lång och lerhalm.Där Emilia är,där är Flisan.Maken ,Lovis Flisan och Emilia vad ute en liten sväng i skogen igår eftermiddag,och jag passade på att laga lite påskmat.Hade ju köpt hem massor av mat som vi skulle ha bjudit släkt och vänner på igår.

Vill tacka er alla som har skrivit i min blogg,ringt ,mailat och skickat sms angående Tyzon.Det värmer mitt hjärta så ska ni veta,att man har vänner som bryr sig och stöttar en. Vare sig det är bloggvänner man aldrig träffat eller vänner man träffat "live".Och ni betyder lika mycket allihop.

Så ett STORT TACK till er.

Återkommer under dagen då jag fått besked angående Tyzon,för er som är intresserade.


Ovido - Quiz & Flashcards