Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Maria - 6 april 2010 17:56

Vetrinären ringde idag vid 1-tiden .Proverna dom tagit visade inte någon förklaring till hans mag/tarminfektion.Vetrinären trodde att han eventuellt kunde ha fått i sig något när vi varit ute som lett till detta Blödningarna kom från att hans slemhinnor i magen och tarmen vad så infekterade att de börjat att blöda.Han hade i och för sig lite förhöjd temp och infektionsbild idag.Men vetrinären tyckte att det vad bättre att han vårdas hemma pga att han absolut inte trivdes där och vad mycket stressad.Han har kommit igång med att äta fast föda, om än i mycket små portioner och många gånger per dag.Han har fått behålla maten ,och röngenbilderna på hans mage såg mycket bättre ut idag.Magen är mjuk och fin och inte spänd och gasfylld.Han ska äta mediciner ytterligare en vecka till,och sedan ska vi på återbesök för att kolla hans blodprover igen.Han står på specialfoder,Flagyl,Konakion och Zantac.Han är som vanligt tycker jag, om än mycket trött.Men vi har i och för sig bara varit hemma en dryg timme nu.Han blev sååå glad när jag kom.Jag satte mig på huk och lockade på honom ,varpå han hoppade upp och fällde mig som en kägla där i väntrummet.Min store goe luns.Ni ska veta att det är skönt att han är hemma igen.Jag kommer att ta ledigt från mitt jobb nu ett tag, för att se att allt är ok med honom.

Nähä..... har inte tid att sitta här och skriva mer,ut och gosa med Tyzon igen och de andra två också givetvis.

Ha en trevlig kväll, ni alla goa vänner

Ovido - Quiz & Flashcards