Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Maria - 11 april 2010 14:57

Just hemkommen från en liten skogsutflykt med hundarna,hade alla tre med mig.Så vi gick bara upp på berget här bredvid,och hade lite fika med oss ,härligt.Ingen kamera med lite bökigt när jag har alla tre med mig,så det blev lite bilder tagna här hemme istället.

Idag är det som sagt vad ett underbart väder med ca 14 grader varmt,men det blåser i snudd på storm.Igår vad här regningt ,grått och ruggigt och temparturen steg bara till ynkliga 5 grader.

Tyzon han mår bara bra han ,så skönt.Vi funderar här hemma om han inte varit lite dålig ett bra tag.Han har ätit dåligt i ca 2 månader,men jag satte det i samband med att det är flera löptikar här i området.Men det kanske är så att han har ätit dåligt för att han mått lite "tjuvtjockt" vem vet.

Huvudsaken att han mår bra igen ,och det gör han.

Flisan är sååå duktig på Bruks.Hon är yngst i sin grupp,men ändå den som snappar upp saker och ting först.Ett par gånger övar man ,och sedan fattar hon direkt,tom ledarna är imponerade av henne (skrytigt va ).

Vi har lite planer här hos oss,men inget som är färdigt eller riktigt bestämt ännu.Återkommer mer om det, när det är spikat och klart så att säga.

Bilder kommer nedan, från trädgården här hemma.Svårt att föreställa sig att det snart ska vara en grön gräsmatta,nu är det bara torkad lera tycker jag.

Ha en fortsatt trevlig dag mina vänner !  



Tyzon 
 
Lovisen njuter
 
Flisan
 
Tyzon
 
Flisan anfaller Lovis 
 
Flisan med en ny liten fotboll
  
Lovis
 
Lovis
 
 Flisan och Lovids igen

Lovis
 
Tyzon och Flisan
    
Och sist och minst Flisan !


Ovido - Quiz & Flashcards