Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

VÅRKÄNSLOR

Av Maria - 21 mars 2010 08:38

Förbaskade blogg  ,satt och skrev ett långt inlägg tidigt i morse och när det skulle sparas och publiceras,kom det sidan kan inte visas.

Aja... vi gör ett nytt försök.

Jag har drabbats av de sk vårkänslorna,har en sprudlande energi och livslust ser allt i vitt.Har varit och köpt mig lite nytt till altanen såsom gardiner,vaxduk och ett par små söta lyktor.Ska väl kunna putsa fönstrena på insidan idag i alla fall då det regnar ute.Min änglatrumpet har vaknat till liv med ljusgröna små blad.Den har fått en ny kruka och ny jord.Gurkfröer och tomatfröer har det införskaffats som har planterats i äggkartonger.De överlevande pelargonerna har klippts ner och fått ny jord även de.Flera av mina vänner är lite vårdeppiga just nu ,och jag kan bara hoppas att min energi smittar av sig lite på er alla.  

I Fredags vad Hanna som har Mattis här och hälsade på (Hanna...2 lådor är redan slut).Mattis är på bättringsvägen,tack och lov.Han svara bra på sin behandling, och börjar likna gamla vanliga pigga Mattis igen.Och det gör mig såååå glad.Mattis fick sitta i bilen av förklarliga själ,men han hade gott sällskap av Chip.Chip är Hannas pappas hund,en blandning mellan Leonberger/Berner.Har Leonbergens utseende men har fått Bernerns undebara lynne.Och Chip är STOR,Mattis såg ut som en liten "plutt" bredvid honom,men dom är de bästa kompisar.

Igår kväll vad vi på kalas hos min syster ,och Flisan vad med.Hon skötte sig exemplariskt,charmade alla gäster.kissade en liten pöl i köket, sedan hittade hon en plats under bordet .

Lovis och Tyzon vad hemma med Marcus och hans flickvän ,så de båda fick en regäl promenad och lite lördagsgott att äta även dom.

Flisan vad 13 veckor i fredags men jag glömde att väga henne så jag tog en vikt på henne just nu och hon väger ca  14 kg.

Har anmält Flisan och mig till en grundkurs på bruks i Ronneby,och Tyzon till en kurs i Rallylydnad,i Karlskrona.

Nästa helg börjar jag att jobba igen efter min "valpsmekmånad".Jag har ju den möjligheten att kunna ta ledigt ett bra tag när jag tar hem en ny familjemedlem.Jobbar i och för sig bara nätter och inte så många heller.På helgerna jobbar jag mina nätter enligt mitt schema dvs Fredag och Lördag natt,då är ju maken hemma och tar hand om hundarna.Vardagarna jobbar jag bara en natt i taget ,då det inte är lätt att få en sömn som räcker för att jobba en natt till,då det finns smått i huset.

Valptiden är så kort,rätt som det är har man en ginglig tonåring som inte alls kommer tultans och kravlar sig upp i ens knä (tur är väl det viktmässigt sett)  .Jag umgås mycket med mina hundar(nästan jämt) och speciellt då en liten valp.Det är mycket som ska läras och upplevas valptiden,så jag tycker man lever sitt liv på golvet.Men vad gör det?,alla "måsten" finns kvar här hemma och dom passar jag på att göra då hundarna tar sig en tupplur,eller på kvällarna.

Vi saknar Lille Boss här hemma och speciellt då maken.Så tråkigt när en hund som är bara en liten valp drabbas så pass illa att man väljer att avliva.Maken tittar sig omkring efter en ny liten jaktkompis.Kollar lite olika raser och uppfödare.Idag ska han eventuellt till Fågelmara coh prata hund med en uppfödare som föder upp Laika.(enligt Skks regler).Vad det blir för ras ,och när det blir en valp är inte bestämt ,bara att det blir en tik denna gången.

Ha en riktigt bra dag alla mina goa vänner och bloggläsare.Hoppas att jag kan smitta av mig lite av min glädje och energi till er alla.        

 
 
Ingen bild

hanna m familj

21 mars 2010 13:36

Åhh, vad härligt det låter med dina vårkänslor =) hoppas de smittar av sig till mig lite så jag me får vara lite "vårglad" ojoj, redan 2 burkar uppätna, det var inte illa.. haha =) men dom är såå goda så jag förstår de, har man det hemma så äter man ju tills det är slut, så är det hos oss iaf =) får ta & ses snart igen så jag kan köpa med mig fler om du inte tröttnat på dom då, hihi =) ge alla goá hundar en kram från oss =) kram Hanna

 
Jennie

Jennie

21 mars 2010 19:14

Skönt att Mattis är på bättringsvägen=)
Kanske kommer vi med i samma rallykurs? Hade varit riktigt roligt.
Hoppas att gubben till slut finner det han söker...

kramar från Sturkö

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

21 mars 2010 22:39

Här är det inga vårkänslor i dag, nu -12* men vintrn får gärna stanna kvar i 1 månad till.
Så din barnledighet är snart över, veckorna går så snabbt.
God natt / Ruth

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

22 mars 2010 09:18

Det är ju bra att Mattis börja återhämta sig.

Kul att köpa lite nytt nu till våren den börjar ju komma fram mer och mer.

Ha nu en skön dag, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

22 mars 2010 21:08

Vårkänslorna varierar med väderleken. Är det sol och uppehåll så vill man vara ute. Men då det är grått och lyligt så håller jag mig helst inomhus.
Så skönt att Mattis svarar på sin medicin och att han är pigg igen.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards