Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Berwiks Fllisan och brodern Foppa 3 månader idag.

Av Maria - 18 mars 2010 18:43

Idag är lilla linslusen Flisan 3 månader  .Jösses vad tiden går,hon har snart bott här hos oss i 5 veckor.

Idag har Flisan och jag varit ute på Sturkö och hälsat på Tyzons bror Dizel, med matte och lillmatte .Hon är en kaxig kavat liten dam som inte räds en sådan stor kille som Dizel inte.Näe...full fart framåt och sätt tänderna i öronen på honom precis som hon gör med de här hemma.Stackars Dizel ,han kunde nog inte fatta vad det vad för en liten ynklig "piraya" som kom farandes. Glömde ju förståss min   , men har fått lite bilder från dagen av Jenny,tack för dom.Även ett par bilder på Flisans bror Foppa, damp ner i mailen häromdagen.Man tackar så mycket för dom Lena.

Igår fyllde min syster år, så ett GRATTIS till dig ,vi ses på Lördag!!!  

Tyzon och jag vad hos vetrinären för en vikt i Tisdags morse,51 kg väger den lille killen.Han har stått stilla viktmässigt nu ett par månader,är totalt ointresserad av mat.Har flera tikar här i vårt område som löper,så han sätter väl igång att äta när det är färdiglöpt.

Satt och tittade lite på utställningar nu till våren /sommaren,och hittade ett par som jag ska åka på.Börjar med två inoficiella  Osby 1 Maj och Nybro 16 Maj därefter kommer Hässleholm22-23 maj.Sedan såg det lungt ut på utställningsfronten tills det bär av till Jönköping 19-21 Juni.Ja det är väl så långt jag har kommit i min planering hittills i alla fall.

Någon sa till mig att utställningen i Jönköping är inomhus,är det någon som vet om det stämmer? Låter lite konstigt att ha en utställning i Juni månad inomhus.

Avslutar dagens inlägg med lite bilder från dagen på Sturkö, och en bild på Flisans bror Foppa.


FLISAN
 
FLISAN  

FLISAN ,LILLMATTE LINN OCH DIZEL
    
FLISAN
   
FOPPA

 
 
Ingen bild

Foppa

19 mars 2010 10:26

Hej villka läskiga ögon du fått syrran :) :)
Kram Foppa

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 mars 2010 10:40

Det ser ut som ni har haft det skönt:)
Ja de små de. tur att de inte biter för hårt.

Fina foto ha nu en skön dag och kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

19 mars 2010 15:06

Härligt med valpar som är framåt, ha nu en fin helg

http://bloggplatsen, se

 
Marianne

Marianne

19 mars 2010 22:16

Jag hoppas du hade en trevlig dag på Sturkö. Våra utställningsplaner ligger nog ganska lika. Det finns ju inte så mycket att välja på i år då Jönköping tar bort att par utställningar som ligger nästgårds.
Vi får hoppas på ett vackert vårväder så att snön och slasket torkar upp lite.
Jag önskar er en trevlig helg. Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anette

Anette

20 mars 2010 14:46

Hej trevligt med planer inför utställningar, själv har jag inte så mycket att ställa just nu, men det kommer.
ska röntga tik nr: 2 om ett tag.

Anette

http://www.monowi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards