Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Nu är jag allt trött på detta tråkiga väder!

Av Maria - 9 mars 2010 08:48

Tror jag har kommit in i en liten senvinter/vårsvacka,tycker ingenting är roligt  .Detta kalla eländiga väder, och en trädgård dom ser ut som en pistbacke ungefär.När det töade blev det ju stora spår efter hundarna som nu har frusit till is, förenat med livsfara för både människor och djur.Man är ju rädd att någon av hundarna ska gå och bryta benen i dessa hålor,speciellt lilla Flisan.Morgonrundan idag,kallt och eländigt, nja... bara -2,5 grader men fuktigt och ruggigt i luften, och gråmulet,och ett par snöflingor dalade ner.

Usch..vad jag klagar idag ,men vissa dagar är inte alls roliga.I helgen har det varit strul med Telia,som vi har som internetleverantör,och digitaltv`n  .Har loggats ut och in och långa stunder har man inte kommit in på nätet alls och Tv- bilden har stått stilla.Igår vad det väl lite si och så med nätet,men idag verkar det som om dom har åtgärdat felet,än så länge i alla fall.

Boss har fått somna in blott 6,5 månader gammal.Efter konsultation med djursjukhuset angående en operation av hans armbåge,tog vi beslutet att inte operera.Det har INGET att göra med försäkringsersättning eller ej, utan om ett värdigt ,friskt liv för en jakthund.En sådan operation som Boss skulle ha fått gå igenom har en väldigt lång rehalibeteringstid,med simmning ,gåband, osv som rehalibitering.Och att hålla en valp i stillhet i 6 veckor och sedan denna långa rehalibitering som inte alls garanterar en frisk hund, ville vi inte utsätta Boss för.Mycket tråkigt är det allt,och det är jobbigt att ta ett sådant beslut,men men så är det i alla fall  .

Lite bilder på hundarna får avsluta ett inte alltför muntert inlägg idag!!!

Ser på bilderna idag och från förra inlägget att Tyzon ser överbyggd ut bak.Men han är inte det, utan han har en väldigt lockig päls på , som är lite yvig på hans bakparti.


                          


 
 
Inger Johansson

Inger Johansson

9 mars 2010 10:23

Vilken jobbig vinter det varit för er! Hoppas verkligen det
vänder nu. Förstår att du är nere just men försök att se framåt o gläds åt de hundar har! Det är inte lätt, jag vet, men vi hoppas på det bästa för er alla!
Kramar Inger

http://www.orville-poppe.se

 
Tina , Tea och Sascha

Tina , Tea och Sascha

9 mars 2010 21:24

Så tråkigt att höra om Boss, inget lätt beslut att fatta förstår jag. Hoppas nu tråkigheterna är över och ni kan se framåt mot våren och värmen !
Som alltid så njuter jag av de fina bilderna på de mysiga vovvarna !!!

http://www.bernertea.webs.com

 
Ruth

Ruth

9 mars 2010 21:35

En trist dag för er, så fruktansvärt, en kille på ringa 6 månader. Livet är tufft mång en gång, men Boss lider inte mera nu, men saknaden för er blir stor.
Tröstekram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

9 mars 2010 23:08

Tråkigt att Boss skulle få problem med en armbåge. Jag förstår att det var ett jobbigt beslut för er att ta. Och jag känner verkligen med er nu när er lilla maskot inte finns kvar.
Vi har också djupa hål lite varstans där hundarna har busat i snön, så nu för säkerhets skull får våra fyrbeningar hålla sig till de skottade och plogade områdena ett par dagar. Skönt att vägarna är promenadvänliga igen.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards