Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Boss mister sina små kulor.

Av Maria - 26 februari 2010 08:59

Just hemkommen från vetrinären ,där jag lämnat Boss för att han ska kastreras.Lilla Flisan vad med som resesällskap,och för att ta en 10-veckors vikt.

 
Flisan 10 veckor,och 9,5 kg tung,eller lätt kanske man ska säga !


Idag är det plusgrader här hos oss,och dimmigt ,disigt väder.Snön töar så det sjunger om det SKÖNT!

Läste i vår lokalpress igår att det hade tittat upp snödroppar ,där solen värmde igår.Våren är nog allt på väg,men det kan vara svårt att tro om man tittar ut.På Söndag är det dags för en Senneträff igen ,roligt.Denna gången ska vi träffas hemma hos Lena på Clangulas Kennel.Vi ska kunna släppa hundarna där,så jag får bara ta med Lovis.Tyzon är inne i en period nu då han inte är så värst glad för andra hanar.

Annars tuffar allt bara på i sakta mak här hos oss.Ja sakta och sakta, vad väl kanske att ta i.Det går väl knappast sakta när man har en liten gosig valp i huset,det är väl snarare full fart från tidiga morgon till sena kvällen.  Nu i helgen är det så att säga fullbokat i alla fall.Vi väntar gäster både ikväll och på Söndag eftermiddag.Lördagen hade jag tänkt mig att ta mina stora lunsar och ta en regäl skogsrunda med lite go fika med.Vi får väl se om man hittar någonstans där man kan ta sig fram.

Jag önskar er alla goa vänner en riktigt trevlig helg,med   och lite värme Tack !!!

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

26 februari 2010 11:56

Det är ju inte fel att de små får lära sig att vara med och att få åka lite bil.
Skönt att få lite ro bland hanarna:)

Då har du mycket i helgen det kan ju vara trevligt.
Kul att ni träffas ett gäng och att kunna ha med sina hundar.
Ha en skön fredag, kjam

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 februari 2010 17:50

Tussen Tack Maria för den fina presenten :):) Nu slipper jag frysa. Tack Tack. Och ha en riktigt go helg.
Kaaaaam // Bernwikarna

http://www.bernwiks.se

 
Ingen bild

Lena

26 februari 2010 17:51

Kraaaaaam skall det va. // Lena

 
Anette

Anette

26 februari 2010 19:41

Hej Maria!

Nu tittar jag in igen.

Berner Sennen tillhör ju en av favoriterna hos mej.
Underbara hundar ni har;) Gosiga valpen som ni har är ju bara så go.
Härliga bilder har ni också:)
Här i Malmö kan vi se gräset, är faktiskt riktigt skönt.
Kan tänka mej att ni i blekinge också ser lite grönt.
Ha en bra helg!
Anette

http://www.dennisbella.dinstudio.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

27 februari 2010 10:43

Hoppas att allt gick bra med Bossens kastrering och att Tyzon lugnar ner sej. Söt liten Flisa!
Roligt med Sennenträff, hoppas på att det blir fint väder i morgon.
Vi önskar även er en riktigt trevlig helg

Kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards