Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Massor av snö!!

Av Maria - 23 februari 2010 15:19

Jag ska inte tjata,för vart du än vänder näsan så är det snö,massor av snö.Och det kommer bara mer och mer.  .Men samtidigt är det roligt för alla barn som har sportlov.Här nere är vi inte vana att vi har snö i massor på sportlovet.Både idag och igår har vi haft plusgrader,och solen har tittat fram små korta ögonblick.Givetvis inte när jag vad inne för att hämta kameran, och fota lite.

Allt är bara bra med oss både människor och djur.Lilla Flisan är en sådan lättsam valp.Brukar ju sova i hundrummet med den nya valpen till den blivit något så när rumsren,ca 3-4 veckor.Men så inte med Flisan.Dels så håller hon sig nästan varje natt.Och hon vill ligga med resten av flocken,så vi sover alla tillsammans uppe i vårt sovrum.

Avslutar ett kort blogginlägg, med bilder tagna under dagen.

Ha det gott alla mina goa vänner,snart så är    och våren här igen!


 
     

                      
      

 
 
Inger Johansson

Inger Johansson

23 februari 2010 16:08

Vilka fina bilder du fått in i dag! Hundarna ser ut att ha det helmysigt och såååå söt hon är, den lilla! Hör av mig när det blivit lite lugnare med både väder och allt annat!
Hälsningar Bernerligan i Öljehult!

http://www.orville-poppe.se

 
gerty

gerty

23 februari 2010 16:26

En stilig herre där i snön, och så söt hon är det lilla grynet

http://prilyckans.bloggplatsen.se/b

 
Marie

Marie

23 februari 2010 17:18

Vilka mysiga bilder, en ståtlig herre och två sköna damer bättre kan det inte bli.
Må så gott nu är snart våren här.

http://www.bernerholtz.se

 
Jennie

Jennie

23 februari 2010 17:47

Hej hej, hoppas allt är bra.

Vilka fina bilder på Tyzon, han ser fin ut... Korten på lillan är också bra, hon verkar vara ett litet charmtroll.

Hälsningar från ett vittSturkö

http://www.hooked-on-a-feeling.se

 
Anette

Anette

23 februari 2010 18:55

Hej härliga bilder på Tyzon och Flisan!
Tycker oxå att nu får det va bra med allt detta snöandet! 1meter bakom huset, så det är inte det lättaste att gå där inte, man får hålla sig till gångstigarna när man rastar hundarna.
har Tyzon span på nån flicka intill!!

ha det bra
vi hörs av

Anette

http://www.monowi.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

23 februari 2010 19:37

Hundarna ledsnar inte på snö och vi skall glädjas med dom, det är ju så många år mellan varven som Kung bore hälsar på oss. Varje årstid har sin tjusning.
Härliga foton på fina hundar, bilden på Flisan där hon vilar huvudet var speciellt och mysigt.
Ha det trivsamt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

23 februari 2010 19:49

Ja du vännen denna snö :) Det som jag kan tycka är lite jobbigt är vart man skall lägga all snö som kommer. Men det är just snö som jag minns som liten och vad roligt man hade. Nu har vi blivit lite bortskämda av att inte ha så mycket snö eller ingen alls.
Jag tycker verkligen att det är super härligt ute men det behöver inte komma mer snö utan den som är räcker:)

Fina bilder, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

23 februari 2010 19:59

När jag tittade ut i morse så dignade träden av all nysnö. vackert, jovisst. Men någon skulle ju skotta och ploga vägen innan det gick att ge sig åstad. Denna någon är som tur väl inte jag utan min äkta hälft.
Fina foton på fyrbeningarna.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards