Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Växjöutställningen avklarad.

Av Maria - 31 oktober 2009 17:44

Japp.. så vad även utställningen i Växjö avklarad.En stor stökig utställning med 91 st Berner anmälda.Såg i programmet att det skulle vara 4806 hundar fördelade på 247 raser som skulle bedömas under denna 3-dagars utställning.

Pernilla Svedjeby hjälpte mig att ställa både Tyzon och Lovis idag.Ett stort tack till dig Pernilla och hoppas att din resa hem gick bra,och att du orkar med att jobba inatt.Tungan ute

Båda mina hundar fick varsin 2;a.En bra och rättvis bedömning för dagen!

Lovis pga att hon vad totalt uppstressad,och helt klart inte i bästa päls för dagen,står mycket aktiv hund i hennes kritikFlörtHon ska inte ställas mera gånger inomhus för det vad likadant förra helgen.Och så viktigt är inte en utställning för mig, att jag vill utsätta henne för detta fler gånger(inomhus menar jag ).Pernilla ställde ju även henne i Ronneby som är utomhus ,så även hon märkte en klar skillnad på hennes beetende.Så vi håller oss till utomhus utställningar i fortsättningen.Cool

Tyzon fick en bra kritik men fick en 2:a pga sin allför höga svansföring i rörelseoch att han är lite trång bak för tillfället.Fick  beröm av domaren för sitt vackra huvud och uttryckGladSå det är helt ok med dagens bedömningar dom är helt klart rättvisa.En bra domare tycker jag att det vad ,han tog sig tid för alla hundar och klämde, kände,och verkligen studerade alla hundar.Förklarade även varför han dömde som han gjorde och varför hunden fick en 2:a eller 3:a,tex!

Bilder blev det om än med mycket dålig kvalitet.Passar på att tacka alla jag träffade uppe i Växjö för en mycket trevlig dag och gratulerarar er alla till era resultat.

Ha en fortsatt trevlig och spöklik Alla Helgonshelg ni alla!!

  

Pernilla och Lovis

  

Pernilla och Lovis

  

Pernilla och Lovis

  

Pernilla och Lovis och Lovis syster Nilla med matte

  

Samma som ovan

  

Pernilla och Lovisen

  

Pernilla och Tyzon som står som en kråka ser ut som han sträcker på sig!

  

Pernilla och Tyzon

  

Pernilla och Tyzon

  

Pernilla och Tyzon i en ny variant av Kan du inte tala !

  

Jennie och brorsan Dizel och sedan ,ja kan det vara Pernilla och Tyzon!

  

Och sist men inte minst,Pernilla och Lovisen igen!

 
 
Jennie

Jennie

31 oktober 2009 18:10

Jättevacker hund du har!

http://nennsan.blogg.se

 
Emelie

Emelie

31 oktober 2009 21:09

Jag håller verkligen med domaren om att Tyzon har ett vackert huvud och uttryck! Ha så mysigt! Kram från oss!

http://finarossinas.bloggagratis.se

 
Tina

Tina

31 oktober 2009 22:24

Vad skoj att träffas idag på utställningen !!! Kan bara hålla med dig, det är jobbigt för hundarna på en inomhusutställning. Och ganska trångt var det ju när det var som värst ! Jag tyckte dina hundar gjorde bra ifrån sig idag ändå ! Och att Tyzon är en snygging behöver ingen tala om....:D
Tycker du lyckats alldeles utmärkt med bilderna, de jag tog blev bara kattskit ! Nä, nu går vi i ide och väntar på våren och utställningar utomhus !!!

http://www.bernerTea.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

31 oktober 2009 22:54

Tack för orden i min blogg ! Tårarna rinner fortfarande men jag vet att Wanilla har det bättre nu. Wanillas dotter Debbie var i Växsjö på utställning, hon har ärvt allt av mamma plus lite till :) Om vi har tur kan det bli en fodervalp efter Wanillas dotter nästa år. Jag hoppas på det i alla fall för en Berner till vill jag ha. En så sagolik ras har jag aldrig tidigare haft !
Kram Corina

http://corina.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

31 oktober 2009 23:54

Så länge man är nöjd med sin hund och domarens bedömning så är färgen på bandet av mindre betydelse. En hund som inte är färdigvuxen har framtiden för sig. Och visst är det skönt med en handler?
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

1 november 2009 14:28

Ja det var många hundar som tävlade. Såg inte så mycket av dig där uppe.
Skönt att få lite hjälp med att ställa sina hundar aldrig fel :)
Ha en bra söndag kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

1 november 2009 15:12

Tack för sällskapet vid ringen, ja det är så olika vad domaren tycker men håller med dej, en bra domare som tog gott om tid på sej för varje hund. Det enda som är säkert är att man har samma hund med sej hem som man hade med sej dit.

Hälsningar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

2 november 2009 00:11

Många fina utställningsfoton med en duktig hjälpreda, kan inte se mig mätt på ennes stövlar, urläckra :) en ärtig tös.
God natt

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards