Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Maria - 29 oktober 2009 17:19

Lilla sonen tog ett foto idag när vi skulle ta en liten middagslur hundarna och jag.Brukar vila en stund i "hundrummet" så visst är det deras säng.Men i en säng på 120 cm kan det bli väldigt trång,och konstigt nog håller den för vi väger ihop ca 200kgSkäms.Men ack så mysigtTungan ute

  

Av Maria - 29 oktober 2009 09:06

Även idag blev jag väckt tidigt.Men idag kan jag inte skylla på hundarna ,utan gubben min.Han ringde och talade om att hans kollega skulle komma och hämta nyckeln till postboxen för det vad ett litet paket han ville åt.Ja,jaObestämd

Vilket härligt höstväder vi har.Minusgrader nattetid,men soliga friska dagar.Med hög härlig luft och ingen blåst!!

Hundarna och jag var på en regäl morgonrunda igår med lite fika med oss.Har ju hållit mig till stigar och vägar nu för att det är älgjakt,men jag har inte sett en endaste liten jägare så vi traskade runt i skogen som vi brukar göra.Lite synd är det allt att de inte tycks jaga här.För hualiga vad mycket vildsvin vi har härFörvånad ,och de kommer bara närmare och närmare villa området där jag bor.Vildsvinen förökar sig i rasande takt ,så det skulle verkligen behövas att skjuta ut lite av den stammen.Lästa i tidningen häromdagen att vildsvinen tagit en nyfödd kalv hos en bonde!Jag har verkligen respekt för vildsvin,man har hört så många historier vad de gjort mot våra hundar tex.Och jag vill då inte stöta på ett vildsvin i backen på våra rundor.Rynkar på näsan

Badade älsklingarna till förra helgens utställning och tänkte att det räcker nog med en liten finputs för att de ska vara vackra till Växjö.Men ack nej, vad jag bedrog mig.Tyzon hittade en uppbökad gräsplätt som vildsvinen gjort där han rullade sig och gned in sig riktigt grundligt.Måste ha varit en väldans god hundparfym som döljde sig där,för se även lilla Lovisen tog sig en snabbrullning i denna parfym.Rynkar på näsanJa, så det är bara till att bada hundar och se glad ut.

Nähä,nu har hundarna smält sin mat så nu ska vi ge oss iväg på en runda i det fina vädret och begrunda alla dessa underbara färger som hör hösten till.

På återseende ni alla !

Ovido - Quiz & Flashcards