Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Maria - 20 oktober 2009 07:09

Inatt är det dags att gå in och jobba igen.Men bara en natt sedan är jag ledig tills på Söndag.Glad.Igår när vi tog vår morgonrunda gjorde jag mig regält illa i höger axel och ljumske.Jag går på en grusväg i ca 200 meter innan jag kommar ner till fältet där jag kan släppa hundarna.Har dom kopplade den biten för det är ganska mycket folk som rör sig där och inte alla tycker om hundar.Igår gick vi som vanligt och då kommer det en lös hund bakifrån som varken jag eller hundarna uppfattade.Denna hund springer runt mig och hundarna som en liten tossa och hoppar upp mot mig .Varpå mina vovvar drar och sliter för att leka och det blev ett regält ryck på höger sidan.Hussen till denna hund är nog 100 meter efter och har inte en aning om var hans hund är eller gör.Vi har träffat denna hunden innan och de har lekt tillsammans,men då har man varit beredd och alla hundar har varit lösa.Men att ha sin hund lös och inte ha en aning om var den är eller gör ,gör mig allt lite sur.

Är nog lite stolt över mig själv.Tog alla hundarna en och en i går för att praktisera det som jag lärt mig under helgens kurs med Gerhard.Varför betala och gå på en kurs om jag sedan inte går vidare.

Lovis är den totalt matgalna hunden i gänget ,hon fattade väl si så där men det gick till sist.

Mattis är den som är mest lyhörd av de tre av.Han snappade upp direkt,men friställandet tog ett bra tag.När jag gick mot honom för att korrigera honom med kroppen trodde han det va en nya rolig lek.Så den biten får jag träna mycket med honom.

Tyzon vad ju med på kursen i helgen så han hade ju så att säga varit med förr,så där gick det  bra direkt.Men det gäller att hålla det vid liv och få in det i ryggmärgen,så att man är med vid just den där sekunden.

Idag får jag hjälp att trimma mina hundar ,ska se om man inte kan snappa upp lite så att man kan trimma själv så småningom.Vardags trimmningen gör jag ju givetvis,men när det är utställningsdags och det kanske behövs tas lite mer känner jag mig inte säker på ännu.Så varför kanske ta för mycket och förstöra när man kan få hjälpObestämd.Ingrid som ska hjälpa mig är mycket duktig på att trimma och även en fantastisk fotograf,så jag hoppas hon har tid att ta ett par foton när vi är klara.Jag är henne evigt tacksam att hon tar sig tid att hjälpa mig då jag vet att hon har mycket att stå i själv bla ett gäng valpar.Så tack snälla IngridGlad

Ha en bra dag ni alla, så får vi se om det blir några fotografier på nytrimmade hundar att visa här i bloggen

Ovido - Quiz & Flashcards