Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Maria - 9 oktober 2009 08:03

Fredag igen och jag ska tillbringa min helg med att jobba.Inget att gnälla över, jag jobbar bara var tredje helg så det går bra.Vi som jobbar brukar äta något gott när det är helg för att "fira" helg vi också.Tungan ute.Jag

 ska ta med en äppelkaka och lite vaniljsås hade jag tänkt och bjuda mina kollegor på.

Satt och pratade häromdagen om det här med att kastrera sina hundar eller ej.Personligen tycker jag det är helt i sin ordning att kastrera sin hund om den ej ska användas i avel, eller det finns något annat syfte.

Man förbygger ju diverse sjukdomar som kan drabba våra hundar och en del hanhundar mår kanske bättre av att vara kastrerade,ja tikar med givetvis för den delen.Men som sagt vad är det en dyr historia.Ringde till min vetrinär för jag hade för mig att dom vad ganska så billiga med dessa ingrepp.Dom tar för hundar 20-50 kg  5510kr för tikar och 3110 kr för hanar.

Jag har ju skrivit innan att jag gillar hösten,jag gör det men inte dessa mörka kvällar.Det är mörkt redan vid 18,30-tiden redan nu och värre blir detRynkar på näsan.Sommartiden slutar den 25 i denna månaden och då blir det ännu mörkare.Det kan vara en nackdel med att jobba natt.Under den mörka tiden på året ser man inte dagens ljus.Man jobbar på natten och sover de få timmar det är ljust.och jag vet att många nattarbetare blir lite deprimerade under just denna tiden ,då vår kropp behöver ljuset för att må bra.

Ska ta mig in till vår lilla stad idag för att inhandla ett nytt linskydd till min kamera ,har ju tappat bort det.Därför har jag inte kameran med på våra turer i och för sig kan jag ju ha kameraväskan,men den är så klumpig.

Så nya bilder på mina älsklingar var det en tag sedan jag kunde dela med mig.

Visar några gamla för att pigga upp inlägget lite.

Önskar alla er en trevlig helg och får hoppas att solen visar sigCool

  

En huvudbild på Tyzon

 

  

Lovis

 

  

Mattis

Ovido - Quiz & Flashcards