Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Maria - 5 oktober 2009 19:09

Vaknade kl 14,00 idag efter en natts arbete! OskyldigFullmånen...påverkar den oss människor tror ni???

Ja.. jag tror det .Jobbar ju som sagt vad natten på ett demens/psykboende,och när det är fullmåne så är det mycket mera oroligt nattetid.Det är alltid oroligt i och med de vårdtagarga som bor hos oss.Sover på natten är det bara enstaka som gör.Men tänk er själva!Tyst,mörk du känner inte igen dig,det kommer en människa som säger...Du bor här.Jag bor här!!!!,Näe,jag har ju fru/man och barn hemma och dom kan jag inte lämna själva.Och så säger denna människa som jag inte heller känner igen att jag bor här.Visst ,det finns en del saker och fotografier med människor jag tror mig ha sett förr.Men att jag skulle bo här och vara 80 år.Näe du!!Jag är 40 år har mitt eget hem med allt vad det innebär.Och nu säger dom att jag bor här och det är låst överallt så jag kan inte komma ut eller ta mig hem till de mina.Så kan man sammanfatta att vara dement ,om man själv sätter sig in i den sítuationen,så kan man förstå den dementa och deras beetende.FlörtNog om det!! Men hittade så fina bilder på månen på Ruths blogg besök gärna den och titta!

Stora sonen kom nu i eftermiddags och ville låna 2 av hundarna Lovis och Mattis blev det, för att ta en långrunda i Brunnsskogen.Han och en vän sa han. Kanske blivande flickvän??? Men se,det förtäljer inte historien.

Så jag passade på att ta bara Tyzon på en miljöträningsrunda.vi gick upp till min mor och far en sträcka på ca 2,5 km och hem igen,allt som allt ca 5 km! Bilar,hundar cyklar,bussar,mopeder, massor av skränande barn vad några vi träffade på under promenaden.och han är så duktig.Stannar och sätter sig vid övergångsställena och väntar på att få gå över.Går fint vid min sida.Det är väl bara det att det luktar ju sååååå gott lite överallt där det har varit löpande tikar och kissat.Tungan uteOch se då hjälper inte en köttbulle ens, men,men är det inte värre så. 

Ska ta och sätta mig i ett värmande bad känner mig lite småfrusen,men det är säkert för att jag är trött.

Ha en fortsatt trevlig kväll och vecka


Ovido - Quiz & Flashcards