Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Tidiga morgnar och fällande hundar.

Av Maria - 28 oktober 2009 08:32

Ännu en morgon då man blir väckt tidigt av en hund som hoppar upp och ner i sängen.Biter och smånafsar en lite både här och där ,och ger en blöta kärvänliga pussar.Hjälper inte detta så tar han helt sonika och drar ner täcket på golvet.SkrikandesVem??? Jo Tyzon.Söte goe Tyzon ,varför ska man inte kunna få sova lite på morgnarna?Jag som är nattarbetare har lite tokiga rutiner när det gäller sömnen.Lägger mig oftast sent på kvällarna och sover mer än gärna ut på morgonen.Mattis och Lovis dom sover när jag sover de två,men inte Tyzon inte,men,men det är bara att gilla läget och pallra sig upp trots att klockan bara visar 07,00.

Har två hundar som fäller nu och då menar jag fäller.Du milde!!Tyzon är lite sen med att byta päls.Han har fortfarande kvar mycket av sin valppäls och har inte fällt något innan.Men nu rasar det då av vill jag lova.Har en ljus fleecemorgonrock som jag gärna strosar runt i både morgon och kväll,och den drar då till sig hundhår den.Satte på mig glasögonen och tittade på min morgonrock och blev så full i skratt,den såg ut som en mindre Berner den.Cool

Vill tacka er som gett mig tips om ev blivande tikvalpar,har satt upp mig hos ett par uppfödare, så vi får väl hoppas att det blir en liten till mig hos någon av er.Tungan ute

Har även fått flera recept på rådjur,bra då maken kom hem med ett till förra helgen,så nu kan jag prova fler av de recept jag fått skickade till mig.Tack ska ni ha!!!

Mattis är bra i sitt ben ,säkert bara en sträckning,tack och lov!Glad

Som sagt vad, var man uppe tidigt idag så man ska väl få mycket gjort som man har framför sig.Lite träning med hundarna en och en ska det bli,och den förbaskade trädgården ska bli färdig inför hösten.

Igår kom store sonen och ville låna en av hundarna för att ha med sig på en långrunda.Han har fått för sig att träna på gym ,och nu skulle han och hans kompis konditionsträna .Kompisen har en Rottweilertik,så igår tog han med sig Lovis (förra gången fick Mattis äran att följa med )Sonen kommer och lämnar Lovis högröd, flämtande och klagande och vad gör Lovis.?Jo... hon är lika pigg som vanligt den tossan, trots att hon har promenerat i Brunnsparken i 1 mil,i rask takt .Goe Lovis ,vad ska man göra med dig så att du åtminstone blir lite tröttObestämd.Sonen och hans kompis har bestämt sig för att varannan dag ska de promenera i 1 mil ,och han vill gärna låna en hund att ha med sig ,och det får ha så gärna så.Vi får väl se vem det blir som får den äran nästa gång och hur länge sonens intresse finns kvar.Flört

Ha en trevlig dag ni alla vänner och bekantar på återseende!

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

28 oktober 2009 14:32

Dessa hundar :) vad trist livet hade varit utan dem. Här hemma så hinner inte hundarna väcka en utan det är barnen. Det är som hundarna bara titta upp inte redan måste vi gå upp nu hihi tur man inte vet.
Då får ni börja testa recepten du har fått får det blir ju många måltider. Så det är ju tur att det blev några stycken hahah.
Man tackar ju inte nej när barnen erbjuder sig att låna någon hund för att promenera. Det är ju toppen synd att han inte går lite ofta :)

Ha en skön dag, kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

29 oktober 2009 11:11

Jag har inte heller fixat klart i trädgården inför vintern. Så de blommor som jag inte hinner få upp får väl helt enkelt frysa bort. Hundar som fäller är jobbigt, helst innan all underull släpper ordentligt.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards