Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Mina underbara hundar!!!

Av Maria - 27 oktober 2009 08:16

Satt just i trädgården och drack lite kaffe och begrundade mina 3 älskade hundarGlad.Vilka härliga och olika personligheter dom är.Kan sitta i timmar och bara begrunda dom och deras härliga sätt och personlighet.


Lovis vår första Berner,kom in i vårt liv bara ett par dagar efter vi förlorat en son i en trafikolycka.En liten ullig ,kaxig dam som verkligen tog för sig.Hon vad totalt sjövild när hon vad valp.Hon rymde,åt allt i sin väg och träna lydnad med henne har varit en kamp.Ja inte bara att fostra henne har varit en kamp, hon är väldigt speciell henne lurar man inte till det man vill inte.ObestämdHon är den glada showhunden som tycker allt är himla roligt ,bara det är på hennes villkor.Berättelsen om allt vad hon hittat på som valp och unghund kan bli mycket lång. Idag är denna damen en lugn, listig, smart,och väldigt sofistikerad dam på hemmaplan..Henne lurar man inte och hon avskyr allt vad vardaglig skötsel innebär.Hon är lugnet själv här hemma och styr sin lilla flock med en varlig hand.Välkommnar alla besökare hjärtligt och vill gärna vara den som är i centrum.Och om ingen ser så kan hon gärna stjäla en bit eller två ,men aldrig när man ser inte.Hon hjälpte oss verkligen i en mycket jobbig tid i våra liv.

Mattis kom till oss bara 6 månader efter Lovis.En glad liten,nyfiken positiv valp.Än idag är han den som alltid vill vara alla till lags.Hänger med på allt här i livet med en stor entuasiasm.Husse gick på en kurs på bruks med honom som valp med ett strålande resultat.Mattis är alltid glad,blir överlyckligSkrattande om det kommer någon eller han får följa med på något.Är den i min lilla flock som bara älskar allt och jag menar allt.Pyssla med honom är en fröjd,han bara sitter och njuter,och låter sig behandlas lite hur som han.Han är en livlig glad liten tokstolle han .

Tyzon även kallad "Slöman"av min far kom hit kom till oss 6 månader efter Mattis.En kolugn liten valp.Än idag den lugna lite misstänksamma herren.Han väljer vilka han vill hälsa på eller ej .Springer inte fram som en tok som de andra 2 inte utan begrundar besökarna innan han besluter sig om han ska gilla dom eller ej.Tyzon kan man inte lura till vad man vill inte.Han sitter liksom och funderar om det är värt den där köttbullen eller ej.Han har ingen brådska i livet inte.Den du alltid får vänta på vid våra promenader som stannar till och bara "luktar på blommorna"Flört.Men samtidigt den som har en liten räv bakom örat.Kommer gärna och småtjabbar lite då han vill att man ska gå upp eller bara vill ha lite uppmärksamhet.Han kan sitta och titta på Lovis och Mattis när de härjar runt,tar ett par steg för att följa dom i leken när han kommer på sig själv att han sprang.


Visst är dom härliga våra hundar,tre stycken som man har fostrat lika och som kommit i tät följd men ändå sååå olika .Dom ger mig så mycket glädje och har hjälpt mig och hela min familj då vi har haft ett väldigt jobbigt år-08 med flera tråkigheter som drabbats oss.

Men nu ser vi bara framåt och vi har ju den bästa medicinen mot hjärtesorg,3 härliga hundar.Och förhoppningsvis ska min lilla flock utökas ytterligare så småningom med en liten tikvalp.

Ha en riktig bra dag ni alla !!!Glad

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

27 oktober 2009 11:11

Ja så är det verkligen men samtidigt så blir inte våra barn lika heller fast man gör lika dant. Vilket jag tycker är super skönt. Skulle inte vilja ha lika barn eller hundar.
Och man njuter av dem på olika sätt vilket är toppen tycker jag. Och även era hundar är ju goa på alla sätt och vis men på olika sätt:)

Jag hoppas du hittar det du söker, så det blir lite tillökning i familjen.

Ha det gott, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

27 oktober 2009 13:42

Visst är de underbara, alla är vi olika så även med hundarna.
Jag vet att man inte ska jämföra men ibland kan man inte låta bli. Vår förra hund, Mimmi t.ex, hon stannade alltid på tomten, hon stack aldrig iväg när vi var ute i skogen tillsammans. Listan på olikheter kan göras mycket lång. MEN det finns ingen som Dizel iaf. Han är speciell, precis som dina hundar, var och en har sitt lilla extra.

Kram kram

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

27 oktober 2009 18:45

Tack för raderna i min blogg ! Ja inte är det roligt när ens bästa vän blir sjuk och man inte vet vad som felar egentligen. Vårt hopp står nu till den nya medicinen, fungerar det inte så.......ja man vet ju vad det blir då :(

http://corina.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

27 oktober 2009 19:57

Allt levande har sin egen personlighet och tur är ju det. Hade alla våra hundar varit stöpta i samma form och uppfört sig identiskt, så hade det räckt med en hund. För ingen av oss vill väl ha en kopia av det vi redan har? De goda egenskaperna vill man gärna bevara, men för övrigt så är det de olika personligheterna som gör dem speciella. Ha det gott och lycka till med val av nytillskottet. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

newtons kennel

27 oktober 2009 23:29

Våra hundar är nog den bästa medicinen. Och sen att de har olika personligheter, vilken tur alltså, annars hade jag eller vi i våran Familj nog bara haft en. Men det är så härligt som du skriver, att bara sitta och kolla in dem, för visst är de väldigt olika.
Kul att du ska utöka flocken. Har du hittat nått ännu????

Lycka till i Växjö.
Kram från oss på Newtons.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards