Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Inofff utställningen i Bräkne-Hoby avklarad.

Av Maria - 25 oktober 2009 14:08

Vad uppe timme för tidigt idag.Jag som har påminnt alla andra att de ej ska glömma ställa om sina klockorOskyldig.Men jag hade faktiskt inte glömt,det vad min mobiltelefon som inte ställt om sig automatiskt.Hade för mig att jag ställt in inställningarna så att den ska ändra sommartiden själv,men tydligen hade jag inte det.Ja,ja ..kom inte försent i alla fall.

Har ju varit i Bräkne-Hoby idag på en inoffutställning Blekingemästaren heter den.Gick väl si så där idag.Anledningen är jag själv.Jag vet ju så förbaskat väl hur jag ska ställa mina hundar ändå blir det så fel ibland.

Men Lovis blev 1: Hp 2:a Btkl,med en bra kritik.Tyzon blev 3:a utav fyra hanar .En mycket bra domare tycker jag som förklarde sin bedömning.Tyzon fick inget Hp pga sin glada svansföring,och för att han fortfarande är "valpig" i både sina rörelser och päls.Bästa hane blev "brorsan" Eklövens Hooked On A Feeling Dizel" ett jättegrattis till Patrik och Jennie.Skrattande

Bästa tik blev Eklövens Hope For Luck "Liza" även denna lilla goa tjej ett syskon till Tyzon.Grattis till Catarina och JonasSkrattande.

Mina hundars kritik kommer läggas ut på min hemsida när jag har tid för er som är intresserade.

Uppfödarklassen vanns av Eklövens med Hp. Ingen konkurrens hade vi där ,men jätteroligt med en sån fin kritik och ett Hp.Lovis och Tyzon ingick i uppfödarklassen,och Boris från Eklövens fick hoppa in och ställa Tyzon där då maken min vägrade.Tack Boris!!!

Det är väldigt stimmigt att ställa inomhus, i alla fall nere i Hoby.I ett ridhus höll vi till och sågspån och hästskit har man då överallt när man kommer hem.Och Lovis tyckte inte om det,hon vad totalt uppjagad och for både hit och dit.Men hon är en väldigt livlig tik som hoppar, studsar och showar när det är utställningsdags,i alla fall när jag ställer henne.Oftast står det härligt temperament i hennes krtiker.

Nästa helg är det dags för Växjö,är lite tveksam om jag ska ställa Tyzon därObestämd.Men vi får se ,ska fråga Pernilla(hon har Lovis mamma) om hon kan hjälpa mig.Hon ställde både Mattis och Lovis i Ronneby och vilken skillnad.Hon är en mycket duktig handler.Hon kanske kan hjälpa mig med båda?  vi får se.!!

Roligt vad det idag att träffa lite Bernerfolk,både Eklöven Bearclaws,Clangulas och Wiitch-Hoos kennlar vad där.Tackar er för en trevlig dag.Glad

Nähä ,nu ska jag gå ut och hjälpa maken att kasta det sista som ska slängas i contaniern .

Ha en fortsatt trevlig Söndag ni alla Tungan ute


Fick just en bild på Tyzon av Ingrid från idag

  

Tyzon på Blekingemästaren i Bräkne-Hoby

 
 
anne

anne

25 oktober 2009 15:00

ha en bra dag :)

http://annebertelsen.blogg.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

25 oktober 2009 16:07

Det var inte lätt att hälsa på dig du bara gick för bi en hihi men det kommer igen hihi.
Ett grattis till Lovis det är en söt tik.

Hoppas det blir lite rensat nu då annars får du tända lite eld i baken på honom. Det kan jag få göra på min.

Ha nu en super bra söndag, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Tina och Tea

Tina och Tea

25 oktober 2009 16:41

Grattis till Lovis framgångar i ringen idag, förstår att du inte är riktigt nöjd med Tyzons ringuppvisning, ta det lugnt, han hinner växa in i hanhundsrollen vad det lider ! Och vad handlingen gäller så. . . övning ger färdighet !!!
Undrar om inte Lovis livlighet är ett arv efter Sweety ? Pigga och glada hundar kan ju aldrig vara negativt ! ?

http://www.bernerTea.bloggagratis.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

25 oktober 2009 18:52

Grattis till utställningsframgångarna idag, och för trevligt sällskap vid ringen. Det är ju en bra träning med dessa inoffar och som sagt övning ger färdighet.

Kramen från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

 
Jennie

Jennie

25 oktober 2009 19:08

Tackar för grattiset;)
Det märktes att Lovis tyckte att det var roligt i ringen, hi hi. Grattis till hennes placering, alltid lika roligt att få HP.
Och Tyzon, han är lika fin som alltid...

Kramar från Sturköligan

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 oktober 2009 21:58

Man får ta inoff,utställningar för vad de är och passa på att ha roligt och träna sin hund inför de officiella tävlingarna. Det är ju få gånger en hund får en raskunnig domare som dömer den på en inoff. Så kritiker och placeringar är rena lotteriet ibland. Men så länge man har roligt med sin hund går man hem som vinnare. Tyvärr så var jag inte kry nog att åka ner till B-H så mina småtroll fick stanna hemma idag. Men jag laddar till Wäxjö istället, för där har jag två av mina större troll anmälda.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anette

Anette

26 oktober 2009 14:15

Grattis till placeringarna, inoff låter vettigt att träna på, vi hade oxå utställning i helgen här i halland, tyvärr var det enbart vetaeraner och valpar som kunde ställas, synd

ha det bra

Anette

http://www.monowi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards