Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

En fullspäckad helg!!!

Av Maria - 16 oktober 2009 07:29

Fick ett migränanfall i går Gråter.Hade det lite på känn,efter en natt med dålig sömn.Det vad längesedan jag hade migrän,så jag hade nästan glömt hur fruktansvärt det är.

Gick ner på fältet med hundarna ,då man får hålla sig från skogarna pga älgjakten.Och redan där borde jag förstått att det vad något på gång.Men väl framme träffade vi på en granne och hans jakthund Lucy och hundarna motionerade sig själva.Jösses vad de sprang och hade roligt, det snöade då,ett par stora flingor  som sedan övergick i hagel.Men då kommer den där hemska känsla.Illamåendet,prickarna framför ögonen dvs ett migränanfall är på gång.Men jag hade ju en bra bit hem och till de mediciner som ev kan stoppa anfallet,så med nöd och näppe kom vi hem.Men då vad det redan för sentGråter.Jag kan inte ligga ner då jag har huvudvärk,måste liksom sitta upp så att jag har huvudet fritt.Brukar halvhänga över ryggen på en köksstol eller något liknande,kan inte ha något som helst tryck på huvudet,och man bara önskar att man ska somna och vakna symtomfri.Och mitt i allt elände ringer det på dörren och där står en man från gubbens jaktlag med ett nystyckat rådjur.(ja,ja han vad på älgjakt,men det är en annan historiaFlört)Det vad bara att bita ihop och ta hand om rådjuret stycka ner i lagom bitar och ner i frysen.Är det någon av er bloggläsare som har några recept på rådjurskött som ni vill dela med er av vore jag tacksam har endast tillagat rådjur 2 ggr,då maken har börjar att jaga på "äldre" dar.Mailadress och telenummer finns på min hemsida,se länk till vänster.Så idag känns det som om jag gått igenom en mangel ungefär,hela kroppen påverkas .

Men ,men det är bara att gilla läget och försöka så gott det går att kurera sig till morgondagens bravader.Denna helgen är det inte många stunder som inte har något inplanerat.Kurs i morgon förmiddag,gäster på kvällen.Kurs Söndag förmiddag, mental beskrivning på eftermiddagen, arbete på vårt företag på kvällen.Alltså en helg som kommer att förläggas till största delen utomhus.Och enligt väderleksgubbarna ska väl vädret bli så där,kan regna och eventuellt snöa och den förbaskade vinden ska hålla i sig.Så det gäller banne mig att klä på sig ordentligt, och en mössa ska då krängas ner över öronen,för kalla vindar är något som mitt huvud inte gillar.Men det ska bli så roligt hoppas jag,för det är något jag verkligen sett fram emot.Glad

Passar på att önska alla mina bloggläsare,vänner och bekanta.En riktigt trevlig helg!!!Glad

 
 
Inger Johansson

Inger Johansson

16 oktober 2009 10:10

Fy vad trist med migrän! Tycker verkligen synd om dig, hoppas du kryar på dig till helgens alla aktiviteter,
Skickar några recept under helgen, har ett par riktiga höjdare.
Ha en bra helg
Inger

http://www.orville-poppe.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

16 oktober 2009 14:06

Det var ju inte skönt med denna huvudvärk, hoppas det blir bättre till morgon dagen.
Även jag kan skicka dig lite goda recept som jag har här hemma. Maila dig dem senare när jag har plockat fram dem:)
Rådjur är jätte gott att äta och det finns så mycket gott till, hoppas du hittar ett recept som passar eran familj.
Och ännu en gång tusen tack för kläderna vår kille blev jätte glad:)
Ta det nu lugnt så syns vi i morgon.
Stora kjamen från oss här hemma:)

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

newtons kennel

16 oktober 2009 14:11

ÅÅÅ stackars dig som fick ett sånt migränanfall, det är det värsta som finns. Skönt att du har mediciner i alla fall.
Jag hade ett anfall för ett tag sen oxå, nu för tiden har jag mindre och mindre. Tyvärr så har båda mina flickor ärvt detta från mig.
Ha en bra helg, du har mycket att stå i denna helgen har jag förstått. Men roliga saker.

Kram

 
Ingen bild

Tina och Tea

16 oktober 2009 14:40

Din stackare, migränanfall är ingen höjdare...skönt att det värsta verkar vara över. Nu hoppas jag att du får en trevlig och lärorik helg utan sådana otrevligheter !!! Och ha så skoj på Mh, det är verkligen kul att se sin hunds reaktioner :D !

 
Lollo

Lollo

16 oktober 2009 17:41

du är härlig du, springer runt överallt !
usch ja migrän är inget man vill ha, jag vet hur du kände.

http://lolaa.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

16 oktober 2009 21:58

Migrän är inget man önskar någon, jag hoppas dina mediciner ska hjälpa dig. Med lite tur och vila så brukar den värsta delen av migrän ge med sig. Rådjur och vitlök passar bra ihop, om man sedan har tillgång till kantareller också, så ’är lyckan gjord.Vi hörs och ses i morgon då.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Emelie

Emelie

17 oktober 2009 21:11

Hoppas din migrän gått över och helgen blir lyckad. Ska bli spännande att läsa om dina äventyr. Recept kan jag tyvärr inte bidra med men jag tror matmor här ovanför kan ge många tips;-). Jag kan inte ens stycka, beundrar dig som tog dig an det med migrän och allt!
Kram och allt gott! Emelie

http://finarossinas.bloggagratis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards