Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Blodtrycket åker upp och ner

Av Maria - 7 oktober 2009 08:39

Skulle ha besökt en vännina igår förmiddag,men det blev tyvärr inget med det!Har lite problem med mitt blodtryck.Har alltid haft ett lågt blodtryck,men nu på "äldre" dar har det börjat att stiga lite väl mycket.Försöker hålla det i schack med vattendrivande mediciner,men det har börjat spöka regält nu igen!Så igår och tyvärr även idag är jag snurrigare än vanligt(och det vill inte säga lite det Flört).När det är så vill jag inte gärna köra bil några längre sträckor,så igår blev det att jag körde upp till min "gammel" skog.Kallar den så för det är så himla mysig där.Mossa,stenar, gamla nedfallna träd en riktig trollskog.Och där brukar jag hitta otroliga mängder med trattkantareller,men se inte en endaste trattis hittade jag igår .Mycket konstigt! Men det är väldigt nyttigt för hundarna att springa omkring där ,då terrängen är väldigt jobbig att röra sig i,ja inte bara för hundarna även jag hade allt lite träningsvärk i benen efter ha lufsat runt där i en och en halv timme.FlörtHade en fikakorg med till mig,smörgåsar och kaffe, och varsitt grisöra och lite vatten till hundfika.

Tog lite bilder med mobiltelefonen ,men hualiga så dåliga dom blev när jag la in dom på datorn,så jag letade istället upp lite vinterbilder på hundarna från förra vintern som jag bjuder på idag istället.

Den är ju snart här ,vintern menar jag med snö,kyla och elände.Näe,jag gillar faktiskt vintern också.En vintermorgon med lite nysnö och ett par minusgrader ,vindstilla och eventuellt lite sol.Mysigt

Som man säger.Kläder efter väder!!!!Obestämd

Är ju som jag sagt innan, lite inne på att köpa mig en hund till.Vill ha en tikvalp denna gången.Man lär sig ju med tiden vad man ska titta på vid eventuella valpköp.När vi köpte Lovis vad det bara tänkt som en ren familjehund,även så med Mattis.Men se efter dom 2 började intresset växa fram för att eventuellt kanske föda upp lite valpar.Så Tyzon är tänkt att gå i avel om han blir friröntgad.Han fyller ju 1 år om en månad,så då blir det nagelbitning tills svaren från Skk kommer,när vi varit och röntgat.Mattis är friröntgad och kommer att mentalbeskrivas den 18 Oktober,om det nu skulle vara någon som vill låna honom.Tungan ute

Jag har varit i kontakt med ett par uppförade som ev väntar valpar inom kort,så vi får väl se om jag kan hitta min lilla tikvalp där.Men ni bloggläsare kanske har några tips om blivande valpar? Kontakta mig gärna om ni har några förslag,mitt nummer och mailadress finns på min hemsida,Ellebäckens .

Nu kommer maken och stora sonen hem för en frukostpaus så lite kaffe och en macka blir det nu.

Ha en bra dag ni alla bloggläsare!

  

Lilla Lovisen Februari -09,     14 månader


  

Mattis februari -09,       10 månader


  

Tyzon februari -09      3,5 månader

 
 
Inger Johansson

Inger Johansson

7 oktober 2009 09:48

Vi hittar heller ingen svamp, det är nog slut nu på godsakerna. Hoppas du hittar en riktig liten goding till slut.
Du vet den som väntar på nåt gott........
Ha en bra dag allihop
Inger

http://www.orville-poppe.se

 
Marianne

Marianne

7 oktober 2009 11:48

Vi har ont om trattisar i vår skog också. Det har varit för torrt för att det ska bli någon höstsvamp i år. Men än ska man inte ge upp hoppet, trattisarna växer ju fram till årsskiftet.
Att leta upp en ny valp är alltid svårt. Framförallt om man har vissa krav som ska uppfyllas.
Snart så ska ju index införas på Berner, något att ha i åtanke redan nu.
Index kommer att ge oss en bättre bild på hela kullens kvalité då det gäller HD+ED, inte enbart på enskilda hundar.

Ha det gott och lycka till med valpköpet.

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

7 oktober 2009 15:53

Det kan du ha hittar jag ingen svamp så ska inte du (skoja bara) Det var ju synd men det är många som säger att de inte hittar svamp även på ställen där det alltid bruka finnas mycket.
Hoppas du mår lite bättre nu:) det är ju inget roligt att vara yr.
Hoppas du hittar det du finner, man skall vara noga med sitt val;)
Ha en helt underbar eftermiddag/kväll, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards