Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Murrig,regnig höstdag!

Av Maria - 1 oktober 2009 07:40

En i min smak härlig dag,ja ja lite tokig är jag allt men som jag nämt innan så är jag en höstmänniska.Foten i munnen.Det som jag däremot inte gillar är att den första frostnatten allaredan har varit här .Natten mellan Tisdag och Onsdag hade vi - 2 grader här,så tyvärr frös mina blommor som inte tål kylan.Lådorna och amplarna som hänger intill huset klarade sig däremot.Så det blir till att klippa ner frusna blommor och gräva upp Dahliaknölarna bla idag Inte vad jag hade tänkt att göra idag men, men så kan det vara..Har 3 stycken stora Yuccapalmer som brukar pryda utealtanen sommartid tyvärr fick även dom en liten köldknäpp,men vi får hoppas att de kryar på sig när de kommer in i värmen igen Skrattande

Som ni sett kan man nu lägga till en gästbok här på bloggen.Har skapat en jag som många andra,så en liten vädjan.Skriv gärna en liten rad ni som brukar besöka min blogg,hade varit roligt att kunna besöka er bloggar tillbaka.Stöder även Rosa bandet kampanjen här i bloggen.Har en gammal arbetskamrat som gick bort i bröstcancer endast  42 år Gråter och flera bekantar som har eller har haft bröstcancer.

Fick mail igår att vi kom med på Mh jag och Mattis den 18 Oktober.Brukshundarna går ju före vid anmälan ,men det fanns en plats till oss också ,roligt! Vilket är mindre roligt är att det är samtidigt som kursen med O`shea så vi får ta det en annan gång.Väljer att gå på mentalbeskrivningen ,får hoppas att det är några vänner och bekantar som kan dela med sig av vad O`shea hade att lära ut, till mig vid något tillfälle.

Ja dagen för övrigt då...fylla kylskåpet.Torkade ur det ordentligt igårkväll och det ska jag säga, en mindre Bernersennen av allt hår att dömma gömde sig i min kylFlört.Du milde vad hår som satt i lister och springor,lite ruggigt vad det allt.Men vad kan man vänta sig med tre fällande hundar.Tur bara att man vad ensam om att se vad som döljde sig i min kyl,tror nog att många som brukar besöka oss hade avstått fikan eller middagen om det sett detta Oskyldig.

Ha en trevlig regnig dag ni alla vänner och bekantar .Nu ska jag utrusta mig med regnställ och svampkorg(ger mig aldrig)och göra skogarna runt omkring osäkra.

 
 
Ruth

Ruth

1 oktober 2009 12:20

Så ni har regn i dag, här kom regnet i gårkväll och fortsatte under natten, i dag skiner solen, men det kan vända snabbt. Känner igen det där med bernerhår där man minst anar, inte alltid så trevligt på somliga ställen, men man vande sig :-) Nu mera är inte problemet så stort med dom små, varför ???? Hoppas du hittar något till korgen på din promenad.
Torsdagskramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

1 oktober 2009 21:19

Hösten är oftast en härlig årstid, bara man slipper regnet och blåsten :)
Ja, har man berner så finns deras päls överallt och det inkluderar även kyl och frys mm.
Ha det gott i höstrusket

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

1 oktober 2009 23:12

Hösten gillar jag på grund av alla färger som bjuds men det vädret vi hade idag vill jag vara utan. Blir så trött av regn och grått är mycket väder påverkad.
Det var ju otur att du inte kunde gå på kursen. men det är sånt som händer ibland.

Ha en bra natt;) ha det så gott, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards