Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg under maj 2009

Av Maria - 6 maj 2009 16:01

Idag är lille Eklövens Hurry Up Harley "Tyzon" 6 månader gammal.En liten robust kille som väger 33,7 kg.Lovade lite bilder på honom ,men det har regnat hela dagen.Får se om det kanske blir uppehåll lite senare eller får vi ta det i morgon.

Nu när det regnat så har jag passat på att gödsla gräsmattan.Varje år när jag trott att det ska regna och jag lagt på gödsel nog tusan har solen kommit fram.Med det resultatet att gödningen inte smält utan bränt sönder gräset i stället.Men faktiskt inte idag så nu ska det väl växa utav bara den får vi hoppas.

Skulle ha en slappedag idag hade jag tänkt,men jag svårt att bara gå omkring och inte göra något så här har det städats i garderober och skåp idag.Riktigt roligt ,en massa saker hittar man som man bara inte visste man hade och en del saker kan man undra varför man sparat.

Blev en hel del saker som åkte ner till tippen på en gång ,för det är lika bra att kasta när man håller på annars blir det sparat igen.Och det va tusan vad plats det blev med en gång på vissa ställen,man får nog ta sig en liten shoppingrunda och fylla på igen.Nej skämt och sidor ,det är skönt med utrensningar ibland,och är man bara själv och inte har en massa andra som tycker att det är bra att ha så är det en hel del som åker.

Har uppdaterat min hemsida lite idag ,men fortfarande kan jag inte lägga in nya bilder,men det kommer skam den som ger sig.

På Lördag ska Lovis och jag till Ronneby brukshundklubb för att göra en Mentalbeskrivning på Lovis.Ska bli roligt, har aldrig varit varit med om det innan och jag vet ens inte hur det går till men kul ska det bli.Så vi får väl se hur det går om damen i fråga är en rastypisk Berner eller inte.En Berner ska inte ha jakt i sig vad jag har förstått ,men det har denna damen vill jag lova,ibland kan man tro att hon är en jakthund eller så för får hon syn på något vilt så ger hon sig iväg.Och där kan jag stå med en fläskstek om jag nu skulle ha en sån i fickan det spelar ingen roll hon bara sticker.Men hon kommer strax tillbaka så ångerfull för hon vet nog så väl att man inte sticker iväg.

Nu kom mannen i huset hem och jag ska börja laga middag ,har fått önskemål att vi ska äta lite senare på våren och sommaren och inte mig emot,bara jag får mat.Ha en bra kväll


Här kommer lite bilder på Tyzon tagna nu ikväll


Av Maria - 5 maj 2009 08:32

Det regnar tråkigt?Nä det behövs det är så torrt så torrt.Vi är ju lite optimister här, och har sått lite nytt gräs på en del ställen som hundarna har använt för diverse aktiviteter.Och man har alltid lite att pyssla med inne som man kan ta tag i utan att man får dåligt samvete att man inte är ute när solen lyser.

Igår satt vi och tittade i gamla fotoalbum.Jag fick för mig att vi flyttat vår sk lekstuga från vårt gamla hus till det vi bor i nu,men mannnen i huset hade en annan åsikt.Och jag får motvillgt erkänna att han hade rätt.Det fanns ingen bild på stugan på fotona.Men oj va kul det är att titta på gamla foton,tycker nästan det är lite synd att man inte framkallar papperskopior nu för tiden.Ja jag vet att man kan det ,men det blir inte av att vi gör det när man snabbt kan titta och korrigera dom på datorn.Tycker det är synd för det är något visst att kunna ta på fotona,ja ja vet att det låter lite konstigt.

Ska besiktiga min bil idag,hade tid i Torsdags men missade den hade mina tankar på annat håll.Det är inte likt mig att missa tider ,men som tur va fick jag en ny tid omgående.Sonen ringde och ville bli hämtad i Karlskrona vid middagstid så det får man väl ställa upp på.Jag som tyckte att Tisdagen fannns det inget inplanerat men som vanligt har man fel.

Men en sån här regnig dag gör det inte så mycket att det blir lite saker som behöver göras, ska faktiskt passa på att damma av lite,för fy vad pollen vi har inne.Det är alldeles gult överallt ,i och med att dörren och fönster oftast står öppna.

I morgon blir lilla Tyzon 6 månader,tänk vad tiden går.Ska ta lite bilder på honom i morgon och väga honom återkommer i morgon.

Ha en fortsatt trevlig dag

Av Maria - 3 maj 2009 18:26

Även idag har solen lyst och det har varit riktigt varmt och skönt,men nu framåt kvällen är det lite molnigt här och lite småkyligt.Förmiddagen gick till att städa och tvätta och fixa lite småsaker som hade blivit liggande. Sedan vid middagstid kom  Tyzons bror Diezel, Jennie,Patrik Linn och John och hälsade på.Som vanligt och givetvis blev det fika,en massa kakor blev det, Jennie hade med sig  flera olika sorter och jag hade bakat en kaka.Tack Jennie!! Och sedan grillade vi lite korv för John skulle direkt till en fotbollsmatch,hoppas att det gick bra John.Barnen kom och frågade om dom fick bygga lite hinder och hoppa lite med hundarna och dom fick leta i boden,efter lämpligt byggmaterial.Så här hoppades och lite slalom blev det ,det är en fröjd att se barn och hundar ihop.En riktigt trevlig dag har det varit och snart kommer Mats brorsson och hälsar på.Vill tacka Jennie och hennes familj för en väldigt trevlig dag,Slutar dagens inlägg med lite bilder från "Agilityn" idag !!!!!! På återseende

Av Maria - 2 maj 2009 20:35

En himla tråkig dag,bara en massa måsten som jag samlat på mig de senaste dagarna.Men ,men ,själv göra själv ha.Har suttit nere på företaget nästan hela dagen,och då får jag så förbaskat ont i huvudet.Man sitter och spänner sig och stirrar i en dataskärm i timmar och det tål inte mitt lila huvud.

Så nu ikväll tog vi alla tre hundarna och åkte upp till Karlsnäsgården.Dom har gjort en hundbadplats,så efter en liten skogsrunda fick hundarna busa runt i sjön.Och det va uppskattat av alla utom Lovis som vanligt.Men idag hade hon faktiskt tassarna i vattnet, ett stort framsteg.Och Tyzon han har ju aldrig sett så mycket vatten på en gång ,han tyckte nog det va roligast av de tre han,för for fram som en liten virvelvind.Visar lite bilder från kvällen

Av Maria - 1 maj 2009 17:57

En klok människa sa,ibland behöver man en lång paus,och ibland räcker det att sova på saken.En lång paus blev det inte men ett par nätter med  ömsom bra och ömsom katastrofal sömnoch nu får det vara En olustig känsla sitter kvar och nöter på, men den får vara hoppas att den ger sig småningom. Livet är för kort för att gräva ner sig, och jag får väl bara inse att,jag är som jag är när jag inte blev som jag borde,och jag är inte långsynt.

Denna dagen började på ett väldigt bra sätt.Kollade på SKK sida och såg till min stora glädje  att Mattis röntgenresultat kommit in.JIPPIE även Mattis röntgenresultat va utan anmärkning dvs Hd A Ed Ua.Nu är 2 av mina hundar röntgade och båda fria.Det dröjer ett tag för lilleman Tyzon för han är bara 6 månader den 6 Maj.

Va på en valpträff idag och träffade Lovis och Tyzons mammor och en del av deras syskon.Tog bara Lovis och Tyzon med mig och det va lite synd för det va många av Mattis syskon där.

När vi kom hem vad vi helt slut både hundarna och jag så jag tog mig en sen siesta.

Vill önska alla mina vänner en trevlig Valborg i efterskott och en fortsatt trevlig 1:a Maj vi har ju ett kanonväder som ska hålla i sig ett par dagar till.

Ovido - Quiz & Flashcards