Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Maria - 8 maj 2009 08:18

Inleder dages inlägg med den uttjatade frasen,vad tiden går!Ja men den gör det ,tyckte att det va ju nyss helg och nu är det helg igen.

Imorgon ska jag och Lovis på Mentalbeskrivnig som jag berättat tidigare.Varför ska människan göra en Mentalbeskrivning ,undrar många.Jo för att jag tycker det ska bli intressant om min hund beter sig som jag förväntar mig.Om man verkligen känner sig hund?Ja , det får vi se i morgon.

Kärt barn har många namn,ja verkligen.Min lilla Tyzon han byter namn ofta han.När han va riktigt liten kallade vi honom för Sumo för han såg ut som en liten sumobrottare.Nästa namn va Ferdinand,han är som en Ferdinand han tar livet med ro och strosar bland blommor,och blader han.Han har ingen tid att passa han inte.De andra 2 springer och jagar varandra som tosingar när vi är ute ,men inte Tyzon inte, han går i sin lilla egna värld.Men nu har han bytt namn igen,Mulle Mullvad.Sicken liten rackare att gräva diverse hål i vår sk trädgård.Igår ett stort hål i gräsmattan,en sovhåla i rabatten,och sist men inte minst.Ett par av de stenar som Mannen i huset lagt runt garaget.Ja den lille rackaren,och ni ska inte tro att han gräver när man ser inte.Han kommer in jordig om tassar och nos och tittar på en ,menar du mig? jag har inte gjort något.Kan man göra annat än skratta och ta spaden och fylla igen.

Nu på morgonen har jag besökt lite hemsidor,och tittat på fina bilder på bla valpar,och skrivit i diverse gästböcker.Nu ska jag göra mig i ordning och gå en sväng med mina älsklingar.Ha en trevlig helg ni alla som läser min blogg.

Ovido - Quiz & Flashcards