Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Maria - 14 maj 2009 08:06

Ja nu vad det ett tag sedan jag skrev i bloggen.Men fint väder och långa ljusa kvällar vill man inte sitta vid datorn inte.Det blir en liten stund på morgonen och ev en liten kvällsvisit innan man knyter sig.

Nu börjar livet återgå till det normala igen efter en tids turbulens.Jag är en människa som vill ha lugn och ro runt mig,men samtidigt tycker jag det är roligt att knyta lite nya bekantskaper .

Ja vad har hänt sedan sist då?Det har börjat att bli färdigt i trädgården,ett växthus är snart på plats,och det som ska ner i jorden har kommit dit.Sonen i huset har gjutit en platta till nya värmepumpen.Ja tro det eller ej, vi har en firma som säljer värmepumpar bla och har bara en gammal skit pump själva.Men det är som dom säger att målarens hus flagnar.

Idag fyller mannen i huset år, GRATTIS  min lilla gubbe ett år närmare pensionen, så har ska bakas tårtor nu på förmiddagen.Vi blir ganska många ikväll på kaffekalaset men det är bara roligt att man umgås tycker jag.

I morgon ska Tyzon få sig ett bad och en frisering.Han ska ställas i Hässleholm på Lördag,Lovis skulle egentligen också med men hon har fortfarande ingen päls.Och fanken ochså,igår eftermiddag haltade den lilla råttan på höger framben,men idag verkar han ok så han får hålla sig i stillhet tills på Lördag.Onsdag i nästa vecka ska Tyzon och jag börja en kurs i allmänlydnad på Bruks i Ronneby.Ska bli roligt har inte gått några kurser på några år .Mannen i huset gick med Mattis förra året och då vad jag bara åskådare ett par gånger.

Nästa Torsdag bär det av till Åseda på en inoff,får se om Lovis ska med annars blir det bara Tyzon igen.

Har fått flera mail skickade till mig angående en bortsprungen tik,och kan bara säga vilken mardröm den stackars ägaren går igenom just nu .Här håller vi alla tummar och tassar att Tindra som Berner tiken heter ska komma tillrätta välbehållen snart.Och har någon sett eller hört talas om en Berner på rymmen snälla hör av er till Sissi som ägaren heter http://bernerstjarnan.zoomin.se/

Ha en riktigt trevlig och solig helg alla mina bloggvänner

Ovido - Quiz & Flashcards