Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 10 maj 2009

MH

Av Maria - 10 maj 2009 07:34

Igår vad jag och Lovis på Mentalbeskrivning  på Ronneby brukshundklubb.Och jag är så stolt över henne.Hon va så duktig,man tror att man känner sin hund och i en del av momenten stämde det som jag förväntade mig hur hon skulle reagera.Men i de mometen som tex jakt,lek stämde det inte.Hon jagade den sk trasan en gång men jag vet inte om det va mitt fel för jag släppte henne lite för tidigt.Andra gången struntade hon i den totalt.I det flesta av momenten va hon lite intresserad ,men sprang sedan allt som oftast till de personer som stod bredvid och hälsade.Det är Lovis det .En glad trevlig dam som älskar allt och alla och hetsar inte upp sig i onödan.I en MH-test finns ju inget som är rätt eller fel,det är ju bara  en bedömning i skalan 1-5 hur en hund reagerar på olika saker som man normalt inte träffar på i en skog tex.Och det va jätteroligt ,ska nog MH testa de övriga 2 också när de blivit lite äldre.Lovis Mh-resultat kommer att läggas in på hemsidan så småningom.Här sitter jag och skriver och glömmer att tacka Carina som va med och tog en himla massa fina bilder .Ska redigera dom en dag och lägga in här i bloggen,men är ni intresserade finns ett blogginlägg på Eklövens fotoblogg om gårdagens bedrifter.

Idag vaknar jag  med spänningshuvudvärk igen.Har varit så nu ett par dagar och jag har det ibland tyvärr.Men man får "tuffa" på ändå i sin egna lilla takt.För i går blev det inte mycket gjort på hemmaplan,jo gräset fick sig en ansning .Men jag har lite jag ska plantera bla Dahlialökar och en del fröer som legat i blöt ett par dagar som ska i jorden.Ska se hur det blir med huvudet för vi skulle ev åka ner till Karlshamn och träffa lille Anthony vårt barnbarn,och gubben har lovat en middag på fiskresturangen i Vägga.Deras rödspetta med remoladsås går inte av för hackor vill jag lova.

Ha en trevlig Söndag

Ovido - Quiz & Flashcards