Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Hundbad bland annat

Av Maria - 19 maj 2009 19:28

Vilken dag, 21,4 grader varmt puh!!!Ena dagen 8 grader andra dagen 21 snacka om temperatur skillnader,men här ska vi inte sitta och klaga inte.Har äntligen fått upp mitt lilla växthus och planterat det som ska vara där i.Nu ska vi bara ha tag i ett par änlgatrumpeter och lite småplantor till amplar, krukor mm.

Nu ikväll har Lovis (och jag) badat, du milde vilken cirkus.Hon vill inte bara ,försöker ta sig ur badkaret ,och det är inte lätt att skölja, schamponera samtidigt som man ska försöka få henne att inte hoppa ur karet.Det är inte lätt att försöka hålla en hal hund ,jag är lika blöt som henne , men nu är det gjort.Nu har vi tagit en rask promenad damen och jag i solen så hon har torkat.Och hon är så fluffig och fin.Ibland är det skönt att bara ta en hund och gå en liten runda så att just den hunden  kan få hela ens uppmärksamhet.Tog lite bilder på en nybadad Lovis avslutar dagens inlägg med dom .Ha en fortsatt solig trevlig kväll.

 
 
Ingen bild

Jennie

19 maj 2009 19:52

Vad fin hon blev, lilla damen. Hoppas att vädret håller i sig till torsdag iaf. Ska bli roligt att träffas igen:)

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 maj 2009 20:21

Söt dam:) Skulle vara roligt att få se en film där du bara Lovis(hehehe) Du kan väl be gubben filma.
Ha det så gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

19 maj 2009 21:00

He he he låter som när vi badar vå Mattis! Nästan hela källaren är blöt utom hunden, dessutom välte han ner schampoflaskan så allt schampo låg på golvet.
Lovis blev superfin hade också sett fram emot en filmsnutt på er i badet.

Kram Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
Sweety

Sweety

20 maj 2009 18:55

Hej Lovis!
Det är rätt! Badkar e faliga!! min matte o husse försöker oxå bada mig ibland, men det blir dom bet på, jag springer så klart o gömmer mig i andra änden av lyan, så hittar dom mig aldrig! Du har blivit en riktigt fin ung dam du! uppfostra små pojkarna ordentligt o ät dina grönsaker så hörs vi snart igen! Woff Woff!! Mamma Sweety som klätt sig i bekini för sommar sesongen

http://www.akiraqueen.com

 
Marianne

Marianne

20 maj 2009 23:01

Så fin Lovis är efter badet. Jag ställer mina på ett trimbord i duschen när de ska bada. Då står de stilla och jag slipper böja mig ner. Ett litet trädgårdsbord brukar fungera bra och nu när det är bra väder så brukar vi bada hundarna ute. Lycka till i morgon.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Tina o Tea

Tina o Tea

21 maj 2009 16:21

Så fin hon är, lilla Lovis ! Det var väl värt slagsmålet i badkaret, Maria ? Märkte du att jag hållt tummarna hela dagen idag för er ? Tea hälsar o säger att hon står som en staty när hon ska bada...snällare tös får man leta efter.....tur är väl det eftersom vi inte har något badkar, bara duschutrymme!Hoppas det inte dröjer länge innan vi ses igen ! Kram Tina o Tea

http://www.bernertea.webs.com

 
madde

madde

30 maj 2009 14:21

Vilken härlig päls :)

http://snurrfian.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards