Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 20 mars 2009 11:54

Vilket underbart väder,strålande sol och en klarblå himmel.Får hoppas att detta underbara väder håller i sig nu när det snart är helg.Hundarna och jag har varit ute i skogen en bra stund idag.Härligt att sitta i en liten skogsglänta och bara njuta av livet och se hundarna leka.Men man får väl se till att man får lite gjort idag oxå.Ska ta mig till affären och handla lite för här vad det tomt i kylen ska jag säga.Denna veckan som gått har det varit fullt upp vill jag lova och i kväll ska vi ner till Karlshamn och träffa lilla Anthony vårt barnbarn.Va ett tag sen vi träffade honom och det händer ju nya saker varje dag ,nu hade han börjar krypa och försöka ställa sig upp.Ska försöka hinna med att ta ett tag i trädgården i helgen,det ser ut som ett minfält ungefär med alla hålor som mina hundar har grävt.Men ,men det finns jord att fylla igen dom med,men visst är det konstigt att man aldrig ser dom gräva utan när man tittar till har det dykt upp ett nytt hål.

Ha en riktigt trevlig helg avslutar med lite lekbilder från morgonen.

Av Maria - 17 mars 2009 19:07

Idag har det blåst som bara den.Annars har det varit varmt och skönt , vi hade 10,2 grader idag.Härligt är våren kanske på väg ändå? Denna veckan är det fullt upp ,vissa veckor bara blir så.Möten på jobbet 2 stycken och idag har jag lämnat ifrån mig årets deklaration till revisorn gällande vårt företag,nu är det bara att hoppas att jag har fått med alla ppper som ska med och det va en regäl hög ska jag säga.Imorgon ska jag jobba och sedan ska jag sova och sen är det helg igen .Vad tar tiden vägen?

På tal om tid , imorgon är min lilla Mattis 11 månader bara ca 1 månad kvar till röntgen,har tid den 21 April,så det gäller att hålla tummarna för att han ska vara fri.Avslutar dagens inlägg med lite bilder på 11 månders Mattis.

Av Maria - 15 mars 2009 18:12

Nu har denna helgen också passerat förbi.Och våren har lyst med sin frånvaro,faktiskt lite sol nu här ikväll.Idag har jag och Tyzon varít nere hos Carina och Boris på Eklövens och hälsat på.Roligt att se 3 valpar i ungefär samma storlek leka,Liza är en syster til min Tyzon och Michu är väl ca 4 veckor äldre.Lite bilder blev det som vanligt avslutar med dom då mitt huvud inte är så jättebra idag.Har haft en tryckande värk sedan igår kväll.

 Bilderna föreställer:

Liza och Tyzon

Tyzon

Tyzon

Michu

Michu

Liza   Michu

Michu

Av Maria - 12 mars 2009 10:47

Underbart väder kommer inte att skriva något speciellt idag, vill inte sitta vid dator utan njuta av det vackra vädret visar bara massor av bilder tagna nu på morgonen.Ha en bra solig dag

Av Maria - 11 mars 2009 10:03

Det blev en litet vildsvin som miste livet igår kväll.Men det va inte mannen som sköt utan en jaktkompis.Så nu får vi väl laga vildsvin så småningom,köttet ska ju bara testas först innan man kan äta det.Jag blir så frustrerad, jag vill kunna allt på en gång och just nu är mitt dilemma att jag inte kan alla saker som har med min hemsida att göra.Är det någon som vet någon som kan administrera i frontpage,och som bor i närheten av mig, får ni mer än gärna höra av er. Avslutar med lite bilder från morgonens utevistelse,solen sken när vi gick ut men bara en stund nu är det mörkt och molnigt igen. Ha det så bra så hörs vi

Av Maria - 10 mars 2009 21:39

Idag har Pernilla coachat mig via telefon hur jag jobbar med min hemsida.Tack Pernilla!!!!!Jag har aldrig sysslat med hemsidor eller olika program innan, har använt min dator till husbehov och bokföring.Så det va mycket som va nytt för mig ,ja inte bara mycket utan allt.Men lilla Pernilla har ett tålamod av guld och jag är väldigt lättlärd, så det funkade till sist roligt.Ska nu bara skaffa ett program att förminska mina bilder med ,så att jag kan lägga in lite nya bilder på respetives hundars sidor.

Ikväll är min man ute och jagar vildsvin,för andra ggr i sitt liv.När vår son gick bort förra året han jagade ,så ville Mats behålla hans vapen som ett minne.Och för att få ha vapen måste man ha en

 vapenlicens och för att skjuta måste du ha en jägarexamen,och det har han läst till nu och fått sin jaktlicens .En kompis till honom har tjatat att han ska börja att jaga så idag gav han med sig och följde med.Så vi får väl se om det blir vildsvinsstek till middag, och kanske några till klövar till hundarna som vi kan använda till att spåra med .Inga bilder idag .

Ha en fortsatt trevlig kväll

Av Maria - 9 mars 2009 13:14

Vilken tråkig helg, ja väderleksmässigt menar jag.Regn blötsnö och blåsten som tränger genom märg och ben.Igår kväll började jag jobba igen efter en tids frånvaro.Och jag ljuger om jag inte säger att jag va trött!,vi jobbar 11 timmars pass mellan 8,15-7,15.och det tar ett tag innan man kommer in i att vara vaken en hel natt och alla nya rutiner och vårdtagare,men roligt va det och det är huvudsaken, resten kommer av sig själv så småningom.

Hundarna betedde sig underligt i går kväll sa gubben min.Dom är inte vana vid att inte jag är hemma på kvällen .Matis är den som alltid går upp först och lägger sig, Lovis är med mig tills jag bär upp Tyzon.Men Lovis hade förmodligen legat nere inatt och sovit och Mattis han sprang upp och ner för trappan och fick inte riktigt ro.

När jag kom hem imorse blev jag fullkomligt överfallen och jag menar överfallen.Lovis hon golvade mig bokstavligt talat och Tyzon provade med att försöka klättra upp för hela min kropp,och Mattis han ylade som om han blev misshandlad eller något.Snacka om att man varit saknad1

Ska försöka komma på en liten runda man kan gå på morgonen när man jobbat ,det är lite svårt i och med att Tyzon är så liten så han ska ju inte gå så långt,men dom stora behöver springa av sig en stund så att dom blir trötta.Både Lovis och Mattis är hundar med väldig energi.Man kan ju inte begära att dom ska sova först en hel natt och sen en förmiddag utan att få vara ute en god stund.Idag kom jag i säng vid 8,30 och vaknade redan 11,30 och då gick jag upp,ska ju bara jobba natten som va.Det hade gått jättebra med hundarna, bara tuggat sönder en plastflaska som sonen lagt framme annars hade dom skött sig exemplariskt.Dom är ju inte så gamla än så jag tycker dom varit duktiga i alla fall.

Nu tittar solen fram ,ska koka mig en termos kaffe och gå ner med vovvarna till "mitt" lilla fält och låta dom leka av sig en stund,och jag själv ska bara sitta där som tjuren Ferdinand ungefär och dricka mitt kaffe.Tar kameran med mig och se om jag kan ta några bilder,kompletterar med dom lite senare idag om det blir några 


Solen försvann lika fort som den kom, men några bilder blev det.

Av Maria - 6 mars 2009 10:53

Idag va det ingen solig trevlig dag.Småregn och 2 grader varmt och den förbaskade blåsten.Satte mig vid datorn i morse och besökte lite trevliga hemsidor och hoppades att det skulle klarna upp och sluta regna.

Men det gjorde det inte så det va bara till att pälsa på sig och gå ut.Hundarna bryr sig inte vad det är för väder, dom har lika kul ändå.Och idag va det nog extra kul för dom va helt stolliga alla tre,hittade massor av roliga kaninhålor att gräva i så dom är granna må ni tro.

Idag är min lilla nalle Tyzon 4 månader, tänk vad tiden går fort.När vi hämtade hem honom va han inte större än katten och idag väger han 20,6 kg.Försökte ta lite bilder idag på hans 4 månaders dag, det är ju väldigt mörkt ute idag så dom blev väl inte av den bästa kvalitet men avslutar, med dom i alla fall.

Ha en riktigt trevlig helg

Ovido - Quiz & Flashcards