Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Är nu min egen Webmaster

Av Maria - 10 mars 2009 21:39

Idag har Pernilla coachat mig via telefon hur jag jobbar med min hemsida.Tack Pernilla!!!!!Jag har aldrig sysslat med hemsidor eller olika program innan, har använt min dator till husbehov och bokföring.Så det va mycket som va nytt för mig ,ja inte bara mycket utan allt.Men lilla Pernilla har ett tålamod av guld och jag är väldigt lättlärd, så det funkade till sist roligt.Ska nu bara skaffa ett program att förminska mina bilder med ,så att jag kan lägga in lite nya bilder på respetives hundars sidor.

Ikväll är min man ute och jagar vildsvin,för andra ggr i sitt liv.När vår son gick bort förra året han jagade ,så ville Mats behålla hans vapen som ett minne.Och för att få ha vapen måste man ha en

 vapenlicens och för att skjuta måste du ha en jägarexamen,och det har han läst till nu och fått sin jaktlicens .En kompis till honom har tjatat att han ska börja att jaga så idag gav han med sig och följde med.Så vi får väl se om det blir vildsvinsstek till middag, och kanske några till klövar till hundarna som vi kan använda till att spåra med .Inga bilder idag .

Ha en fortsatt trevlig kväll

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

11 mars 2009 09:50

Ja det här med hemsidor är en gåta man är mallig bara man kan lite. Det här med dina bilder så kan du öppna dem i paint och spara om dem i ett annat förmat. Då har du gjort dem mindre och kan sätta ut dem på hemsidan. Så gör jag med våra bilder.
Får väl hålla tummen att det blir ett vildsvin mindre i skogen. Sköt om er kjamen

http://bearclaw.dinstudio.se

 
Marianne

Marianne

11 mars 2009 20:36

Så snällt av Pernilla att hjälpa dig. Det är tur att det finns de som kan datorer. Jag har varken ork eller lust med att sitta och fixa med datorn mer än nödvändigt. Det är skönt med en egen webbmaster som fixar hemsidan åt mig, Boris är guld värd.
Ha det gott. Kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards