Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Maria - 2 mars 2009 11:18

Nu va det ett tag sen igen jag skrev i bloggen,men tiden har gått åt till annat än att sitta vid datorn.I Fredags fick jag en sån hiskelig tandvärk,det är en visdomstand som spökar.Det finns ingen plats för den att komma upp , så det har bildats en ficka bakom tanden där det blir bakterier som i sin tur ger en inflammaton.Har spolat den själv så gott det går och idag har jag varit hos tandläkaren som oxå har spolat tanden ,ska dit på Onsdag igen.Min tandläkare ska skicka en remiss till käkkirurgen för att operera bort min stackars tand, och kan ni tänka er dom har 1 år väntetid!! Men blir det alldeles tokigt och det blir fler inflammationer, skulle min tandläkare ringa in och försöka skynad på det och man brukar få gå före om det blir akut.Fick jag bestämma tog jag mer än gärna bort tandauslingen idag  .Nog om detta.

Nu har åter en helg passerat ,och solen fick vi se vilket underbart väder det varit.Vi har varit ute i stort sett hela helgen, men det har inte blivit något fotograferat så det blir inga bilder idag.Har varit uppe i min bortgågna  mormors hus och hämtat lita minnessaker,så konstigt det kändes att gå runt där när inte lilla mormor va där.Men hon hann fylla 95 år och har haft ett gott bra liv och bott hemma i sitt hus hela tiden vad mer kan man begära???

Skulle börjat jobba idag efter en tids frånvaro, men fick ringa mig sjuk pga den förbaskade tanden och det kändes så himla pinsamt. Va och hälsade på mitt jobb hörom kvällen och hade Mattis med mig .Han sprang omkring och undersökte stället han  aldrig varit med mig förut , och som tur va fanns där kylskåp med lite gott i och personal som gärna delade med sig av innehållet.

Så han återkommer säkert !!

Nu ska jag ta mig en värktablett och se om inte tanden kan lugna ner sig lite. Ha det så bra så hörs vi

Ovido - Quiz & Flashcards