Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Maria - 4 mars 2009 20:09

I morse va jag ute som vanligt med mina hundar,och jag såg en himla massa svanar.Dom kom i flera flygande flockar ,några flockar med bara ett fåtal fåglar och en del med väldigt många fåglar i.Kändes lite vår över det hela ett himla liv höll dom och hundarna va väldigt intresserade.Sen har jag varit hos min tandläkare idag igen och spolat min tand.Nu har det kommit ut en massa smörja ur fickan bakom tanden när han spolat och den värsta värken och det som spännde är borta,tack och lov.Sedan bar det av till en nyfunnen hundvän på en god fika och framför allt,små gosiga barn.Man blir allt lite barnsjuk min minsta är ju 14 år så det va ett tag sen .Men , men vi har ju våra barnbarn som man kan låna när goset faller på.En mycket trevlig familj snälla goa barn ,fina goa hundar nybakade frallor.gott kaffe trevligt sällskap och sist men inte minsten trevlig gubbe Hi Hi.Ja med andra ord en trevlig förmiddag,väl hemma igen sattes det på kokkött till rotmosen som stod på menyn idag.

Nu ikväll har Lovis Mattis och jag tränat lite socialt beetende,vi är ju mest i skogen där dom är lösa så dom behöver komma ut bland bilar ,cyklar människor och alla ljuden.Och det gick jättebra idag dom skötte sig exemplariskt och lydde minsta vink från mig roligt.

Har anmält Tyzon och mig till Ronneby brukshundsklubb för en grundkurs,den börjar den 17 mars om jag kommer med.Har även ringt om mentalbeskrivning av Lovis till den 9 maj  , får se om jag tar Mattis oxå eller jag väntar till i höst då han växt till sig och kanske lugnat ner sig lite

Ha det så bra så hörs vi!.

Ovido - Quiz & Flashcards