Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Var är våren?

Av Maria - 25 mars 2009 18:21

Tittar ut och stora snöflingor dalar ner i rask takt och termometern visar -1 grad.Var är våren??? Idag annars har vi haft härligt väder strålande sol och en klarblå himmel men det har varit kallt och isande vindar.

Har fått en anonym kommentar i min blogg som jag kommer att plocka bort.Kommentaren var i och för sig väldigt trevlig, men jag vill att man står för sina åsikter och inte kommenterar anonymt.

Ni får inte missförstå mig i mitt tidigare inlägg,givetvis vill jag att en utomstående person bedömer mina hundar , annars hade jag väl inte ställt ut dom.Men jag menar att för mig spelar det inte så stor roll om jag inte vinner (klart det hade varit roligt) utan jag ställer ut för att det är kul och för att träffa likasinnade hundvänner.Och just nu är det väl bara Tyzon som ser hyfsad ut, Lovis är som sagt va pälslös och Mattis han växer lite hur som helst.Men vi behöver träna både hundarna och jag så därför följer både Lovis och Mattis med till Bräkne-Hoby.

Idag får Tyzon avsluta dagens blogginlägg.Ha en trevlig kväll, på återseende!

 
 
Marianne

Marianne

25 mars 2009 22:33

Det finns alltid de som inte vågar stå för sina åsikter och de kan behålla dem för sig själva om de inte vågar visa vem de är. Jag tillåter enbart kommentarer utan adress om jag personligen vet vem som lämnat kommentaren. För det är vi som innehar blogg, hemsida och gästbok mm som i slutänden ska stå för allt som är skrivit. Något en del kanske borde tänka på och rensa ut lite i sina gästböcker mm. För till slut så tröttnar alltid någon på påhoppen och ser till att innehavaren får stå för innehållet.
Ha det gott.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

26 mars 2009 07:47

JAg missförstod dig inte och jag måste säga att det är trist om någon gjorde det. Vi frå visa upp oss på söndag tror du att vi kan få fina ord om kropp m.m Visst jag det var ju hundarna. Du får ha det så bra, ledsen över att jag såg dit samtal fören senare i går kväll visste inte om jag vågade ringa dig då. Stora kjamen på dig

http://bearclaw.dinstudio.se

 
Carina

Carina

27 mars 2009 09:23

Man får inte ta det så allvarligt, utställningen i Bräknehoby är bara en träning och det är kanon att gå på såna små just för att träna både hund och handler. Men visst är det skoj när domaren har samma åsikt som du själv om din hund... hihi! Men tyvärr i de flesta fall så tycker han eller hon inte lika. Man har ju alltid själv den mest perfekta hunden. Men sen är det inte alltid bara det yttre som är viktigt, huvudsaken är att man har en trevlig hund.
Vi ses snart
Kramen från Carina och resten av farmen

http://www.eklovenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards