Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Maria - 28 juli 2010 08:22

Som sagts innan är det inte mycket tid som spenderas framför datorn.Vackert väder,5 hundar varav 3 valpar 2,5,7 månader gamla,plus ett internet som lever sitt eget lilla liv.Det blir en liten stund då och då för att sköta lite bankärenden mm.

Massor av regn fick vi här i Lördags,olika uppgifter om hur mycket,men mellan 75-105 mm kom det.Lovis,Tyzon och jag trotsade vädergudarna och tog en långpromenad i regnet,och sprang på ett litet sommarkantarellställe.Inte många svampar vad där,men dom vad riktigt stora.Inget att plocka i ,så dom trycktes ner i regnställsfickan.

 
 

Lite glada nyheter.Smilla, tiken som Tyzon parade visar sig vara dräktig i alla fall.Om hon nu inte luras riktigt ordentligt .Så om allt går enligt planerna så ska det bli små ullsuddar i slutet på vecka 32.  

Smilla och Tyzon


Ska bli riktigt roligt med små Tyzonare och jag skulle sååå gärna velat ha en ev valp därifrån.Men nu har jag mina tre tikar som jag hela tiden sagt att jag ska ha.Men kanske,kanske det blir att jag tar en på foder.Förra gången de två parade sig blev det inga valpar, och då köpte jag lilla Flisan,denna gången trodde vi ju inte att det vad några valpar,så jag köpte lilla Noomi. Varför ha så bråttom då kanske en del undrar.Ja.....tiden och möjligheten att vara hemma och ta hand om en ny liten familjemedlem ska finnas och det har det funnits nu. Visst och sant finns det både tid,plats och rum för fler hundar.Men vi bor i ett villaområde just nu, och har bra grannar.Men kanske får man nya grannar som inte uppskattar en massa skällande hundar.

Flisan är bra i sitt onda ben.Vi har simmat och promenerat i sakta mak med henne, plus att hon ätit lite "hälsokost" och det verkar ha gjort susen.Skönt Vi vad och plockade blåbär Flisan och jag igår med bärplockare.Har aldrig plockat med bärplockare innan.Först tyckte jag den vad totalt värdelös,men sedan fick jag in "rätta knycken" så att säga och då gick det i en rasande fart.

Just nu går vi och väntar på att Lovis ska löpa.Hon har ju fått p-sprutor så man vet inte riktigt när hon ska komma i löp .

Så då kommer man att bli en erfarenhet rikare,med att ha en löptik hemma.Men blir det alldeles för jobbigt har jag mina föräldrar i närheten som mer än gärna erbjuder husrum till henne.

Noomi hon växer och frodas som små valpar ska göra.Man har börjat komma in i lite nya rutiner,jag är en rutinmänniska.Och allt går bara bra med henne och de övriga i min lilla flock.

Tyzon och Flisan är anmälda till Sofiero,och Flisan till Ängelholm.Ska bli roligt att springa lite "vänstervarv" igen för det vad ett tag sedan.Hoppas Tyzon pälsar på sig lite tills dess,för just nu ser han ut som en stor kinesisk nakenhund ungefär.

Japp...det vad väl i stora drag vad som hänt här hos oss.

Ha en fortsatt trevlig sommar ni alla goa vänner   

Ovido - Quiz & Flashcards