Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Maria - 21 juli 2010 07:19

I morgon har lilla Noomi bott hos oss en vecka.En stor omställning har det varit för henne att komma till oss.Från att ha bott på en lugn hästgård till att komma till en flock hundar i ett villaområde.Men hon har anpassat sig alldeles ypperligt.En kavat liten dam,så där härligt nyfiknen på allt som bara små valpar kan vara.

Alla hundarna här hemma tar så väl hand om henne,och kommer till hennes undsättning om hon gnällar .Speciellt då Flisan.Hon delar sina leksaker och ben med Noomi, och de sover ihop om nätterna tillsammans med mig nere .

Mycket folk har det varit här hela veckan.Inte bara för att titta på nykomlingen uten det har varit i andra ärenden.Tim store sonen är i Turkiet på semester en vecka, och den tokstollen har lagt in en annons på sin bil och skrev mitt nummer.Så det har ringt och ett par killar har varit här och kikat då bilen står i vårt garage .

Maken sköt sitt första vildsvin härom kvällen,så det har vi nu fått hit och jag har styckat det .Nu väntar vi bara på svaret på trikinprovet innan vi kan sätta tänderna i vildsvinsköttet.

Hanna som har Mattis ,vad här på besök i förgår,allt är bara bra med goe Mattis.

Tyzon skulle ju ha ställts ut i Lördags på en liten inoff,men det fick ställas in pga vädret..Men det vad då vi hade det fruktansvärda regn och åskvädret här nere.Vi fick 40 mm regn på 30 minuter.Översvämmningar på hela vår gata ,dom som drabbades värst hade hela 30 cm vatten i sina källare.Vi klarade och förvånadsvärt bra,fick väl bara ca 1 cm vatten i källaren vi.

Vad i skogen en regäl runda på nästan 2 timmar igårkväll med Lovis och Tyzon.Gick till ett av mina många blåbärsställe,för att se hur det är med bären i år.Massor av blåbår finns det ,och de är stora och regäla.Någon sa till mig att bären torkat bort,och vad små, så små.men det kan jag inte hålla med om .Så det blir en tur till blåbärsskogen i kväll ,för att fylla en korg eller två.Kantarellerna däremot,lyser med sin frånvaro.Men även dom kanske sätter fart att växa nu efter den regäla rotblötan som kom.Har ett par ställen som jag måste köra med bilen till,och där är det lite sankmark,där kanske de har klarat sig bättre.Nja...får nog ta mig en tur en kväll och se hur det ser ut med svampen där.

Vi har lite problem med datorn och tvn,har Telia som internetleverantör.Den bara hänger sig datan och bilden på tvn stannar.Och komma fram till felanmälan hos Telia, är i stort sett omöjligt,ja....om man nu inte vill sitta i telefonkö en hel dag.Funderar på att skriva ett brev till dom istället,så man får lite ordning på allt.För betalt ska de minsann ha ,fast det är långt ifrån till belåtenhet.

Annars är allt bara bra med alla ,nja....inte med mig då.Har fått problem med min visdomstand igen ,med en regäl inflammation som gått upp i örat och ner i halsen.Och min kära tandläkare han har åkt till Österrike på semester han,så det blir till att ringa jouren idag.

Marcus flickvän Jane, har bott hos oss ett tag nu,så hon har varit till stor hjälp med hundarna och allt annat här hemma.Marcus han sommarjobbar på vårt företag. Ska strax gå upp och väcka henne så hon passar hundarna medans jag försöker få hjälp med min onda tand.

Ett inlägg blir det idag utan några bilder,lite trist.men det kommer lite nya foton på alla så småningom,när tiden räcker till.

Ha det bra ni alla goa vänner i   

Ovido - Quiz & Flashcards