Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Blåbär,kantarellbebisar och en parfymerad Lovis

Av Maria - 30 juli 2010 10:06

Lugnet råder på Ellebäckens.Vi bara njuter av livet ,både människor och djur.Kvällarna blir det skogsrundor,när maken kommer hem och avlöser mig.Plockar blåbär i massor och då har jag lilla Flisan med, då vi har bara 500 meter till skogen och blåbärsriset.Lite längre rundor blir det med Lovis och Tyzon och då är det kantareller som gäller.Har hittat myckat svamp,men de är så små,så små. Får dom bara vara i fred och växa till sig, så ska det nog bli bra skörd av kantareller i år.

Min goa Lovis hon är glad för att rulla sig i allt som hon hittar.På morgonen här hemma så letar hon gärna upp lite igelkottskit och gnider sig grundligt i detta.Men i går på vår skogslunk hittade hon någon annat som STINKER som hon gned in hela sin kropp i.Så idag blir det tvagning av den lilla damen.

En "liten" bildkavalkad av de fyrbenta invånarna på Ellebäckens får avsluta veckas blogg.Önskar er alla en Trevlig Helg  

  



   
   
                               

 
 
Lena

Lena

30 juli 2010 10:28

Fina kort på fina vovvar :) Kraaaam

http://www.bernwiks.se

 
Inger Johansson

Inger Johansson

30 juli 2010 14:34

Tack för igår, även om det bara blev en kort titt! Selen är perfekt, premiärtur idag på morgonen.
Ha en riktigt skön helg!

http://www.orville-poppe.se

 
Emelie

Emelie

30 juli 2010 15:46

Alltid lika kul att titta in här och skrolla neråt ;-), inte jobbigt alls! Så fina bilder på fina hundar! Kul att Smilla är dräktig! Håller tummen för en fin kull! Kram och ha en skön helg! Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

30 juli 2010 18:35

Det är ett behagligare väder nu då värmen inte är så tryckande. Och en och annan regnskur står man ut med.Fina foton på alla fyrbeningar.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anette

Anette

31 juli 2010 13:15

Blåbär så gott!!!
Grattis till Tyzon och Smilla, hoppas det blir många valpar, här vet vi inte ännu!
Och jättefina bilder på hundarna, lycka till med den nya lilla valpen.
Kram
Anette

http://www.monowi.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

31 juli 2010 13:54

Det börja bli lite svalare nu men jag hoppas verkligen inte att sommaren är över än.
Jätte fina bilder på hundarna:)

Sköt om er kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards