Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Värmebölja?.......Jaaaa

Av Maria - 12 juli 2010 11:56

På vintern går man och längtar efter sommar,sol och värme och nu har vi då fått det med besked.Här nere har varit runt 35 grader varmt i helgen, och idag är det "bara"32 grader. Värme i all ära ,men då vill i alla fall jag kunna bada och doppa huvudet.

Vi har haft en stor pool uppsatt i många år,men i år sålde vi den.För det är bara jag som badar i den nu för tiden,och med 4 hundar känns det lite osäkert om någon av dom får för sig att hoppa i och sedan inte kan ta sig upp.

Har en liten hundpool dekorerad med fiskar på utsidan.Där har jag legat och rullat mig som den värsta valross ,tillsammans med Flisan och Lexi.Grannarna tror väl som vanligt att jag inte är riktigt klok?.Men dom har nog börjat att vänja sig vid våra tokiga ,något udda aktiviteter.

Lovis hon går ner i källaren och lägger sig på det kalla klinkersgolvet hon.Och nu har även Flisan vågat sig ner i källaren,så de båda tillbringar dagarna i svalkan där nere.

Tyzon han ligger på plattorna framför ytterdörren,där det är tvärdrag i och med att altandörren står öppen.

I går kikade vi in på marknaden en liten stund.Du milde vilken hetta det vad.Luften stod helt stilla inne i staden mellan alla marknadsstånden. Bommade igen huset och satte på lutfkonditoneringen till hundarna,så dom hade det svalt och skönt.De vad som att komma in i ett kylskåp när vi kom hem och öppnade ytterdörren .

I natt satt vi ute hundarna och jag, och tittade på skådespelet som utspelade sig på himlen. Det blixtrade och åskade i ett,men tyvärr vad det ett par mil ifrån oss.En liten snabb regnskur fick vi,men det vad inte många millimeter som kom.

En liten snabbpresentation och ett foto på vår nya lilla valp.

  

Hon är efter El Samson av Triomar och Ciaras Wilma Av Triomar.

Hon kommer som sagt vad till oss på Torsdag,så lite mera  bilder kommer senare.

Några kanske tycker att jag skaffar valpar lite tätt.Men jag är inte själv här hemma om att sköta och fostra hundarna.Och massor av plats har vi,både ute och inne med möjligheter att dela av om det skulle behövas vid löp tex.Jobbar som jag nämt innan bara en natt i veckan,så tiden finns.Och det är väl som sagt vad, upp till oss här hemma när vi vill ha en valp igen?Har sagt att jag vill ha tre tikar och det har jag snart.

Just nu önskar jag mig ett regält regnväder som lättar upp denna tryckande hetta vi har.

Ha det gott ni alla



 
 
Monica

Monica

12 juli 2010 15:27

Vad spännande för Noomi att få så många roliga kompisar.
Vi hoppas att det fortsätter att vara fint väder.
Kram Monica

http://lovisenskennel.blogg.se

 
Marianne

Marianne

13 juli 2010 09:18

Vi har som tur väl nära till sjön där hundarna kan bada och för egen del blir det mest duschen. Ingen åska eller regn här, det passerade ett par mil bort.
Ha det gott. Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ruth

Ruth

13 juli 2010 10:06

En söt liten trollunge, hoppas det går bra med hämtning och den nya flocken. Värmen har blockerat min hjärna totalt, men i dag skall det komma in ett rejält oskväder och skyfall, kanske är det det som behövs för att återfå en riktig normal sommar.
Ha en fin dag och vecka.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

13 juli 2010 10:12

Å så härligt me valp igen! Tre tikar är perfekt! Jag hoppar däremot hanen i huset av praktiska skäl, iallafall nu. Gillar verkligen värmen men helst skulle jag bada oavbrutet. Svårt när man har hundar o små barn men vi åker till sjön för dopp varje dag iallafall. Kram på er och lycka till me den nya! Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

13 juli 2010 13:52

Hej köpte oxå en liten pool till hundarna, tyvär är det enbart Nova som älskar och bada.

Lycka till med valphämtningen
Nu är vi så nyfikna på..........

Anette

http://www.monowi.se

 
Anette

Anette

13 juli 2010 13:56

Jag igen missade slutet av din blogg, klart man bestämmer själv hur många man ska ha, tre tikar och en hane är helt perfekt, själv har vi fyra tikar hemma och två tikar på foder.
En hane skulle inte sitta hlt fel.men det kommer när det kommer. och klart man har både tid och plats tiden fram för allt när man jobbar nattpass som vi två gör.

ha det bra

vi hörs av

Anette

http://www.monowi.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

13 juli 2010 17:54

Ja det stod verkligen stilla när vi också tog en snabb runda till stan i Söndags, inte skönt alls.
Skönt att kunna svalka sina djur och sig själv. här får hundarna lite duschar och barnen badar i poolen.

Söt lite valp:) Och jag anser inte att någon har med och göra hur många valpar eller hundar ni vill ha. Och tycker inte du skall behöva förklara dig.

Så ännu en gång GRATTIS TILL DEN NYA TIKEN:) kjamis

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

14 juli 2010 16:02

OJ tillökning det var ett sött litet gryn, GRATTIS

http://bloggplatsen, se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards