Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

En vecka sedan sist!

Av Maria - 8 juli 2010 10:52

  skiner, och vi har riktig sommar här nere i Blekinge.Det är inte många minuter vi tillbringar inomhus,vara sig människor eller djur.Det ska väl vara för att äta ,och sova då   Dom som känner mig vet att jag har "svårt att sitta still",dvs jag har alltid många saker på gång.Men denna värmen som är nu, gör att man orkar bara vara i farten tidiga morgnar,samt långt in på nätterna tycker jag.

Nu i helgen har vi markand här nere ,Tosia Bonnadan.En stor marknad med massor av stånd och karuseller.Jag brukar ta mig en sväng ner på Söndagen,då det är lungt och kika runt lite och köpa lite karameller(obligatoriskt, älskar hårda marknadskarameller).

Nästa Lördag ska jag och Tyzon på en liten inoff utställning på Öland.Tyzon är ju inte ställd någon gång i år,pga att han har haft Borelia och långt ifrån varit i form.Men nu är han Fit fot Fight igen,och det är Sonny Ström som dömer.Han dömde ju i Jönköping på Söndagen,så det ska bli spännande och se vad han tycker om Tyzon.

Nästa Torsdag den 15 juli ,ska jag ta mig en tur med flyg, och hämta hem en liten tikvalp,Noomi heter hon.Mer info och bilder på skönheten kommer.

Nu i helgen är det även utställningen i Tvååker.Hade tänkt att åka och titta,men det har kommit lite saker i mellan så det blir inget med det.

Jag önskar er alla som ska ställa ,ett STORT LYCKA TILL .

Lite tråkigheter har det hänt också.Lovis mamma Sweety, har gått bort i sviterna efter en livmoderinflammation ,våra tankar finns hos Pernilla och Henrik  .

Jag har varit dålig på att besöka era hemsidor och bloggar nu i värmen.Men jag kommer att kika in till er alla ,när tiden finns ,och läsa vad ni har hittat på.

Jag önskar alla en riktigt trevlig sommar  


 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

9 juli 2010 10:00

Ja vi har verkligen fått sommar här nere:)
vad spännande med en ny liten valp till eran kennel. Grattis till henne.
Hoppas det går bra för Tyson på Öland det är alltid lika spännande och ställa ut sina hundar.

Lider med penilla det är alltid lika jobbigt att mista sin vän.

Ha det gott och kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Inger JohanssonI

Inger JohanssonI

9 juli 2010 13:42

Hoppas ni alla har det bra i sommarvärmen (34 gr i skuggan just nu). Lycka till med alla dina planer och hoppas alla hundar är friska o raska!
Hälsningar från ökenlandskapet i Öljehult!

http://www.orville-poppe.se

 
Anette

Anette

9 juli 2010 14:32

Hej så spännande! Lycka till med valphämtningen, och lycka till på utställningen med Tyzon, synd du inte kommer till Tvååker, hade varit trevligt och ses, du kanske kommer till Ängelholms utställlningen i stället.
Nästa gång jag är i dina trakter kommer jag gärna på en kopp kaffe
Ha en bra helg

Anette

http://www.monowi.se

 
Marianne

Marianne

10 juli 2010 00:04

Lycka till på Öland och grattis till nya valpen. Ser fram emot att få se den nya lilla skönheten som förmodligen kommer att vara ett litet bedårande odjur med vassa tänder ett par månader framöver:)
Ha det gött i sommarvärmen. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
RuthRuth

RuthRuth

10 juli 2010 21:36

Nya intressanta inköp står för dörren ser jag, ser fram emot en pressentation snart. Varmt som skammen om dagarna, nu är jag riktigt trött på värmen, orkar inte med mig själv längre.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards