Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Nu vad det ett tag sedan jag skrev!!

Av Maria - 26 april 2010 08:05

Att sitta vid datorn har låg priorotet denna tiden på året.Härliga soliga dagar och, ljusa kvällar som bara blir längre och längre.Det är inte mycke tid som spenderas inne inte !

Här har det varit fullt upp ,mesta hela tiden tycker jag.

8-årskalas i Lärdags och de två små vad med.Min systerson fyllde och dom bor i en privatägd lägenhet i Karlskrona med en egen liten trädgård.När vi vad ute för att rasta flickorna kom grannar från både höger och vänster.Jisses vilket lekande,och kelande det blev.Och de små passade på att smita genom staketet in till grannarna som grillade marchmallows,för att tigga till sig en smakbit.

Igår tillbringade vi förmiddagen i Brunnsparken för att prova på drag(Sennenträff).Ett härligt gäng från Skåne/Danmark vad på plats för att visa oss hur det ska gå till.Jag hade Tyzon med som fick prova på detta med drag,och han vad sååå duktig.Gick galant att sela honom och andra gången vi prova på ,gick det utmärkt att hänga på en liten vagn därbak.Han gick omkring med sin lilla vagn som han aldrig gjort annat.Så nu blir det till för maken ,att tillverka skaklar i vp-rör,till både oss själva och våra vänner.Han blir säkert så glad för lite mera jobb (fniss)

Mycket folk vad det som kom och många nya ansikten och hundar,jätteroligt.Många förbipasserande stannade till för att titta ,fråga lite om rasen Berner och några småflickor fick till sin förtjusning, åka en sväng med en stolt Berner som dragare.

En MYCKET lyckad träff,och jag passar på att tacka våra arrangörer för en trevlig dag ,med vackert väder och många goa skratt!!!!

Har ju pratat om att köpa mig en husbil,och av en slump vad stora sonen och jag och tittade och provkörde en husbil i Lördags.Och jag är SÅLD,en husbil blir det.Om inte det blir den vi tittade på i Lördags ,kanske det blir den vi ska titta på i kväll.Vi ska ner till Sölvesborg ikväll för att kika på en och då ska maken med.Han jobbade i Lördags så därför vad han inte med då.Jag hade faktiskt aldrig varit inne i en husbil,än mindre kört en.Men dom vad både rymliga och välplanerade inne, samt väldigt lättkörda.Mina föräldrar har alltid haft husvagn som man tillbringat sina unga år i,men detta vad ju så mycket bättre.Slippa dra omkring på en husvagn,och bökigt att parkera och framförallt för mig,backa med !Vi har i och för sig haft två husvagnar genom tiderna maken och jag,men ingen av oss gillar det.Det vad väl mest vänner och bekantar som lånade husvagen .Så vi får hoppas att även maken blir lika såld på husbil som jag så småningom,men det tror jag allt han blir.Har nog allt sett hur han suttit och tittat på olika husbilar på nätet !!!

Idag ska jag på utvecklingssamtal i skolan ,hette kvartssamtal på min tid.

Ett strålande väder har vi,så ett par rundor i skogen blir det som vanligt.

Jag hade ingen kamera med igår på Sennenträffen,men flera av mina vänner tog kort som jag hoppas dom skickar till mig.Och sedan fotograferade ju Ingrid,jag bara vöntar på att bilderna ska finnas på hennes sida .Kika gärna in där,för där finns massor av underbara bilder att vila ögonen på,samt lite information om kommande träffar: se länkhttp://www.wiitch-hoos.se/

Önskar er alla en härlig vecka med massor av vårkänslor   


 
 
Tina , Tea och Sascha

Tina , Tea och Sascha

26 april 2010 13:04

Visst är det härligt att solen äntligen lyser över oss, svala vindar i helgen men idag har det varit kanon ! Så skoj att Tyzon gillade draget, då kanske det blir lite träning och rent av tävling ? Vill också önska er lycka till med nya tillskottet Lexi, gissar att det är full rulle mest hela dagen på de små !!!

http://www.bernertea.webs.com

 
Anette

Anette

26 april 2010 14:42

Kul med sennenträffar! har tittat på bilderna, Såg att Wilmas syster (Sally) var med.
Nu inväntar vi röntgen för vår nästa tjej,och vi inväntar löp för Candy, får se när det kommer igång, till höst skulle jag tro.
Annars är allt ok, snart kommer vår nya tjej, ska bli så kul med valp i huset igen.
Ser att ni skaffat en ny liten stjärna, Lexi hon ser fin ut.

ha det bra
Anette

http://www.monowi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards