Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

En fullspäckad vecka!

Av Maria - 23 augusti 2010 08:12

Måndag morgon och morgonsysslorna är avklarade, och sonen är skickad till skolan,och solen skiner från en blå himmel  .Denna veckan är det fullt på schemat hela veckan.

Kan vara så ibland att allt händer på en gång ,vare sig man vill eller ej.

Spänningen ligger i luften hos oss alla ,här tror jag.Då budgivningen på gården vi är intresserade av går ut vid midnatt på Tisdag.

Man får liksom inget vettigt gjort, förrän man vet om den blir vår eller ej.

Har fått låna nyklarna av mäklaren i helgen , så vi har varit ytterligare en sväng och tittat.  

Till helgen är det så dags för Ängelholmsutställningen,blir förmodligen så att jag kör ner på Lördagsmorgon,eller eventuellt på Fredag kväll. Och sover i så fall en natt i husbilen,vi får se om vi får ihop det med gubbens planering.

Vägde Flisan och Noomi i helgen,jisses Noomi väger 15 kg och Flisan 37kg.Flisan är hög,smal och ginglig och jag blev lite förvånad att hon vägde 37 kg,det trodde jag inte.Hon är ju i den värsta "fulåldern" nu,men lite tid på henne, så tror jag att hon blir en stor vacker tik.I mina ögon är hon ju redan nu, det vackraste som finns förståss.Ja inte bara Flisan, alla mina hundar är i mina ögon de vackaste som finns.Och så är det väl för oss alla.

Ha en bra vecka ni alla,och håll tummarna att det går vår väg med vår lilla drömgård.

Till alla er som ska ställa i Ängelholm,önskar jag ett stort   Lycka Till  


 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

23 augusti 2010 11:09

Ja idag är det verkligen en fin dag:) men det märks att det börja gå mot hösten för det är så fuktigt på både morgonen och kvällen.

Förstå att det kan vara lite jobbigt att inget veta hur er framtid kommer att bli. Men som jag har sagt innan håller tummen för er.

Roligt att hundarna växer och mår bra:)
ha en skön dag kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

23 augusti 2010 17:46

Jobbigt att behöva gå och vänta på svar från mäklaren. jag håller tummarna för att ni ska få er drömkåk.
Visst är era hundar fina, men våra är ändå vackrast i världen:)
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ruth

Ruth

24 augusti 2010 10:34

Nu håller jag tummarna för er att ni vinner budgivningen, snart är det klart, lycka til!
Ha en fin och mysig dag med din familj och hundar.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
C.L

C.L

25 augusti 2010 11:50

Håller tummarna för att de går vägen med gården.

http://www.fago.nu

 
Anette

Anette

25 augusti 2010 11:59

Hej vi håller tummarna för att gården blir er,
Tiden bara sprang iväg, lite tråkigt hade varit så kul och ses.
men som sagt vi ses i Ängelholm.
Kram
Anette

http://www.monowi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards