Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Maria - 6 augusti 2010 21:41

Vi har haft riktigt fint sommarväder nu ett par dagar.Idag har det varit riktigt varmt,även nu på kvällen så det blev en sen skogslunk med Lovis och Tyzon.

I morgon förmiddag ska jag åka och hälsa på Smilla ,tiken som Tyzon parade.Om allt går enligt planerna beräknas hon valpa i slutet på nästa vecka eller början på veckan därpå,så spännande.

Ska försöka komma ihåg att ta med kameran ,så ni kan få se lite bilder på Smilla.

Härom kvällen ringde de om Rallylydnadskyrsen jag anmält mig till.Den blev inte av i våras ,men nu startar den upp den 10 Augusti.Har inte riktigt bestämt vilken av hundarna jag ska ta med,men det lutar åt att det blir Tyzon.

Idag är lilla Noomi 11 veckor,jisses vad tiden går.Lexi blir 6 månader den 10 Augusti,och Flisan 8 månader den 18 Augusti.Lovis är snart 3 år...ja snart den 2 December,och Tyzon blir 2 år den 2 Novenmber.

Tog lite bilder på mina älsklingar för en stund sedan ,som får avsluta veckans blogg.Bilder tagna här hemma i trädgården på hundarna "som dom är" inte uppställda, utan lite "sneda och vinda"   .Jag är ingen expert fotograf ,utan fotograferar hellre än bra, som dom säger.

Önskar er alla en           Trevlig Helg  

 

                                 

 

Detta är barnbarnet Emilias jordgubbsodling, efter 3 valpars framfart 

  

Ovido - Quiz & Flashcards