Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Maria - 12 augusti 2010 09:29

Vad på en husvisning i går kväll.En liten gård med 18 hektar mark till.När jag vad ung hade vi hästar på denna gården,så mycket tid har tillbringats där.Det är idag kommunägt,men kommunen har bestämt dig för att sälja.Den ligger bara en liten bit från där vi bor nu,och det hade varit en ungdomsdröm som slår in om den blir vår.Tyvärr får jag säga,är där ett STORT renorveringsbehov.Huset innehåller idag 2 stycken lägenheter,och där är inget gjort på många år.Ledningar,avlopp,vattenrör mm är aldrig utbytt, och ladugården är i dåligt skick.Men där är härliga ytor för hundarna att röra sig på.Det mesta av marken är betesmark,men 2,5 hektar är skog.

Ja vi får se ,vad den hamnar prismässigt.Dom begär ett högt pris,men vi får se vad banken säger och vi får lägga ett bud utifrån vår ekomomiska situation.

Annars rullar allt på i stilla mak här hos oss.Just nu går vi och väntar på vad Smilla döljer i sin lilla mage.På Lördag är det 63 dygn efter första parningen,men jag tror dock att det blir smått i början på nästa vecka,Tisdag kanske ???

Nästa vecka börjar skolorna här hos oss,och jag börjar jobba nästa helg efter en lång ledighet.Ska bli ganska så skönt när allt blir som "vanligt" igen,är ju lite av en rutinmänniska ,jag.

Lite annat är det på gång på människofronten så att säga, men det återkommer jag till när det är bestämt.

Lovis har börjat att fälla så smått,så ett löp är nog på gång på den damen.

Tyzon och Flisan fick sig ett sent kvällsbad i badkaret igår kväll.Hade de två med när jag körde iväg för att leta kantareller.Inga kantareller hittade vi,men hundarna hittade ett lerfyllt dike som dom tog sitt ett bad i .Jisses vad dom stank,hela bilen stinker även idag.

Men nu är dom två badade,fönade och fina i alla fall, även om det inte vad länge sedan de badade sist.

Passar på att önska er alla           Trevlig helg     

Ovido - Quiz & Flashcards