Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Maria - 31 augusti 2010 08:53

En härlig höstdag har vi här nere hos oss idagNu är det lite behagligare temperaturer för både människor och djur,i mitt tycke i alla fall.

Idag ska vi förhoppningsvis skriva kontrakt på vårt nya ställe.Massor av papper och dokument är det som ska vara med, i och med att det är staten/kommunen som står som säljare.Känns inte riktig klart förrän man skrivit på ,så att säga.

Vi är där uppe varje kväll,passar på att ta kvällspromenaderna med hundarna så att de vänjer sig vid sitt nya hem.Den som njuter mest av dessa ytor är nog Lovis,min stolliga goa "racerdam".Tyzon han är ju mera livsnjutaren han ,visst tom han tar sig ett par varv, för att sedan ligga på rygg och bara njuta.De små trollen fattar nog inte så mycket,utan tar mest efter de storas beteende,eller springer i mina fotspår.

I morgon kommer mäklaren hit till oss, för att samla in information om vårt nyvarande hus och för att ta lite bilder.

Är det någon som är intresserd så kommer Sydostfastigheter att hålla i försäljningen.

I Lördag vad Flisan och jag nere i Hässleholm på Sennenutställningen.Det vad mycket valpar som ställdes. I valpar 6-9 månader tror jag det vad 14 hanar och 11 tikar bara där,så det blev att man höll sig i valpringen. Tyvärr  såg jag inte  något i dom andra ringarna..Flisan fick sin 1:a men placerade sig inte i Kk.Det gjorde däremot hennes bror Foppa som blev 5 i Kk med Hp, ett jättegrattis till dig Lena.Roligt vad det att träffa alla sennenvänner som man aldrig har sett förut,som man nu har ett ansikte på.Vädret vad med oss med lagom varmt och solsken.Inga bilder fick jag för mig att ta,trots att kameran vad med.Fick ett par bilder på mailen av Lena,på Flisan och mig i ringen.

Ha en bra dag go vänner och på återhörande.


        

Ovido - Quiz & Flashcards