Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Fredag och solen skiner!!!

Av Maria - 20 augusti 2010 08:29

Det har väl inte undgått någon, att Smilla och Tyzon fick sina valpar i Onsdags efter en lång väntan.Blev ju ett snitt till sist,men nu är väntan och oron över.Smilla och valparna mår alldeles utmärkt.Smilla är en mycket duktig mamma som pysslar om sina små på ett förträffligt sätt.Trots snitt, och att det är hennes första kull,tar hon hand om de små som om hon aldrig gjort annat.  

Idag och igår, började skolorna här nere så nu känns det som att sommaren är över.Det börjar mörkna redan vid halv 9-tiden,och det är fuktigt och rått i luften.Jag gillar i och för sig hösten,men de mörka trist kvällarna, hade jag kunnat vara utan.Men man kan inte få allt.

Idag är lilla Noomi 3 månader,jisses vad tiden går.En underbar,tuff liten valp som inte räds de stora inte.  

Flisan vad 8 månader i Onsdags,samma dag som valparna kom.Så hennes dag glömdes väl bort,så hon får "festa" lite med Noomi ikväll.

Mycket saker är det på gång här hos oss,inte på hundfronten utan på människo och boende fronten.Inget som är klappat och klart så att säga,utan det är bara att vänta och se tiden an.Det ska förhoppningsvis lösa sig till det bästa så småningom,tror jag !    

Lovis har inte kommit i löp ännu,så det är väl det som vi väntar på när det gäller hundarna.

Nästa helg är det Ängelholmsutställningen,Flisan ska ställas där  .Ska bli roligt att träffa Lena igen (Flisans upfödare),och många andra Bernervänner som jag aldrig träffat förr.Det gäller väl att gå runt och fråga vem som är vem ,så man kan presentera sig ,ja roligt ska det bli i alla fall.Får se om det blir så att jag kör ner på Fredagen och sover över i husbilen,eller det bara blir för dagen.Beror lite på hur maken har det.

  Önskar er alla go vänner en riktigt trevlig helg.  


                            


 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

20 augusti 2010 09:23

Ja tiden går verkligen fort och hästen närma sig, vilket inte jag tycker är så roligt. Jag skulle gärna vilja ha lite längre sommar.

Det skall bli spännande och se vad som kommer att hända hos er, men vi håller tummen för er.

kul att ställa ut Flisan hoppas det går bra för henne.

Ha det gott kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

20 augusti 2010 12:14

Hej spännande med vad som kommer att hända hos er, Flisan vilken snygg tjej, och lilla Naoomi ser så bedårande ut. och de övriga likaså.
Ängelholm, då ses vi där om alla har en hatt på huvudet så lär vi känna igen varandra. haha det hade varit kul.
ses på lördag.
och föresten alltid härliga bilder på vovvarna, själv ska jag ta lite foto idag, fick en ny kamera.

Kramar
Anette

http://www.monowi.se

 
Marianne

Marianne

23 augusti 2010 17:44

Det gäller att ta vara på de fina dagarna nu och vara ute så mycket som möjligt innan höstrusket dätter fart. Fina foton på hundarna.
ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards