Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Äntligen har de kommit !!!

Av Maria - 18 augusti 2010 21:56

I eftermiddags fick Smilla och Tyzon ,3 små bernerbarn.Jisses så stolt och lycklig jag är då.Smilla lades med värkstimuleramde dropp i förmiddags,men det hade ingen större effekt,så det blev ett snitt till slut.Två små tikar blev det, och en liten hane.Både mor och de små mår bara bra,och Smilla är så duktig med att tvätta och dia sina små.Vad inne en liten snabbtitt nu ikväll för att stilla min nyfikenhet,sååååå söta,vältecknade,små blanka underverk.Ja,ja jag vet att jag är lite tokig.Men detta är ju det färsta som hänt med min kennel,så att säga.Min hane har parat en tik och det resulterade i valpar,så stolt och glad jag är för det, kan ni inte tro.

Ska bli så roligt när jag har min egen valpkull här hemma.

Lite bilder på de små.

     
       
       
    

 
 
Anette

Anette

18 augusti 2010 23:02

Äntligen kom de små undervärken.


Ett jättegrattis till Smilla och Tyzon

http://www.monowi.se

 
Ruth

Ruth

18 augusti 2010 23:08

ETT STORT GRATTIS TILL FARMOR MARIA OCH PAPPAN !
Det är inte varje dag det sker underverk av stora mått, så sug på karamellen. Söta små gryn och en stolt mamma ♥~~♥
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

18 augusti 2010 23:19

ETT JÄTTEGRATTIS till er allihop, dom ser väldigt trevliga ut.

http://lovisetnskennel.blogg.se

 
Ingen bild

jenny karlsson

19 augusti 2010 08:34

Vilka små sötnosar. Klart du är stolt, det hade jag med varit:) Tänk när du själv har ett gäng valpar..

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 augusti 2010 08:37

Ett JÄTTE stort GRATTIS till Tyson och Smilans valpar de ser jätte fina ut:)

Ha det gott kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

19 augusti 2010 11:36

Ett stort GRATTIS till både Smilla och Tyzon.Alltid spännande med en hunds första kull och det är ju första kullen för både Smilla och Tyzon.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

eva carlman

19 augusti 2010 13:49

Grattis till Berner bebisarna.
Inte är du tokig inte, det är så kul, sån är jag med.
Ha det bra.
Kram Eva.

 
Emelie

Emelie

19 augusti 2010 16:52

STORT GRATTIS!!! Lycka till dom små med mor! Kram Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Catharina

Catharina

19 augusti 2010 18:02

Grattis till era små underverk!
Det ska bli roligt att få se vad det blir av dessa små godingar.
Jag förstår att du längtar till att du får egna kullar, det är bara såå mysigt.
Ha det bra!
Catharina

http://bernerlyans.se

 
Mia

Mia

20 augusti 2010 17:48

Jätte grattis & du har all rätt att vara stolt.
Mia

http://www.tassegos.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards