Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Maria - 21 augusti 2009 07:34

En liten följetong,om vad "detet" orsakade som hundarna satte i sig.GASER Sade till maken igår kväll .Att hade man kunnat ta vara på dessa gaser som mina älsklingar släppte ut,kunde Anticimex använda dom vid utrotning av skadedjursbekämpnig.Du milde vilken stank.

Jag ringde ju min vetrinär igår när jag kom hem ,och rådfrågade henne.Har en så go vetrinär ,hon tyckte att man inte skulle kräka dom utan bara hålla dom under uppsikt.Och vad det så att dom blev dåliga skulle jag bara ringa eller köra in till kliniken.

Ni som inte känner mig och mina hundar ,har ju inte hört alla historier om vad Lovis satt i sig under sitt hittils korta liv.Det har varit en varierande diet som har inkluderat det mesta hon har fått tag i .Såsom sämsskinn,hårsnoddar,strumpor,rep,näsdukar,vantar 
ja ni ,listan kan göras mycket lång. .Hon svalde en arbetshandske när hon var blott 4 månader som vi fick åka till vetrinären och kräka upp.En nalle hade hon ätit förra året vid denna tiden ungefär,som krävde operation för att avlägsna.Hon jagar möss nere på ängarna,och hon äter upp dom Blä.Ett litet tillägg.Ja hon är uppkollad i sin hals ,så det är inte pga halsont hon förser sig med sin något ovanliga diet,men det blir bättre och bättre hur äldre hon blir. Min stolliga goa tös!!!

Igår var vår lilla svärdotter här och barnbarnet Anthony!Kae som hon heter miste ju sin sambo tillika makens son när hon väntade Anthony.Hon var blott i v16 då.Så Anthony och Kae fyller ett stort tomrum här hos oss,det finaste minne vi har kvar av Andreas.

Det bjöds på "bröllopsmat" Revben,gräddsås potatis och en massa goda grönsaker.En liten förklaring på vad "bröllopsmat" är.

Stora sonen har varit på ett antal bröllop.Och jag brukar ju fråga hur det varit och vad dom bjöd på.Hans svar är att alla har haft olika teman på sina bröllop och det inkluderar även maten.Mycket konstiga rätter har han blivit bjuden på men han älskar vanlig husmanskost.Så vanlig husmanskost här hos oss kallar han för "bröllopsmat"Han frågade mig igår om jag kunde laga maten till hans ev bröllop,i så fall ville han ha revben eller köttfärsbiffar.Ja ja hans tema får väl vara husmanskost He he he.!!!!

Helgen som är på inngående ska maken och lilla sonen tillbringa med att fiska kräftor.De två är helt galna i kräftor.En och annan äter jag för syns skull,men jag tycker inte dom är goda.Dom ska fiska och vittja burar i stort sett hela helgen,så jag får ha en lugn och slapp helg i min ensamhet får jag hoppas.

Ja ensam blir jag  inte ,lilla sonens flickvän kommer i eftermiddag och ska tillbringa helgen här.

En trevlig helg önskar jag alla mina bloggläsare.Solen skiner här hos oss och tydligen skulle det vädret hålla i sig hela helgen.

Ett litet ps: till vännen jag ringde igår som fick mig till att skratta gott en lång stund ,ds:

Jag kunde se framför mig hur mina tre vovvar "sprutlackerade " hela huset med sina rumpor. he he he he.....

På återseende

Ovido - Quiz & Flashcards