Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Maria - 20 augusti 2009 12:44

Känner mig lite nedstämd idag,kan vara så ibland.Vad göra åt det????? Jo, ta lite av den bästa "medicinen" som finns för att bota denna åkomma.Dvs ett gäng tokiga hundar,gummistövlar,ryggsäck med lite fika i,kamera och något att plocka evetuella svampar i,och ge sig ut i skogen.Sedan kom jag på att det pågår ju jakt på råbockar nu,så skogen fick vara .Men en härlig runda på alla dessa fält som vi har omkring oss blev det.Fälten är omringade av skogen,så lite skogsrunda kan man väl kalla det.Men den blev långt ifrån den lugna lunk jag hade tänkt mig.Redan när vi kom fram ,där jag kan släppa hundarna,gav dom sig iväg.Det var inte så farligt för dom hade bara fått syn på en hundkompis "Rosie" heter hon ,så dom ville bara hälsa och busa med henne en stund.(bild nedan på Rosie).

Sedan gav dom sig iväg IGEN.Kom inte när jag ropade,utan bara spårade och spårade.

Sedan fick jag syn på "det",ja jag får kalla det för "det" för inte vet jag vad det va.Stort som en kanin ungefär,som Lovis fått tag i och dom andra 2 gärna ville ha tag i.

Jag ropade och lockade (i vanliga fall kommer dom på inkallning),men inte idag inte.Sedan äter dom upp detta "det" ,och då delar dom broderligt.Mums borta i ett nafs,och nu kommer till mig och stinker vedervärdigt.

Ja..inte vet jag vad det vad som dom åt, upp kanske ett kadaver av något slag.Får hålla lite koll på dom.Jag som hade tänkt en stilla lunk med mina älsklingar,och att kunna få lite fina bilder, fick sätta mig ner helt slut efter ha jagat dessa tokstollar.

Bilder blev det ,men dom flesta  liggande tyvärr, för även hundarna va slut efter ha jagat varandra i full fart.

Men ,men känner mig alldeles lätt i mitt sinne igen,om än genomsvett och med ett litet skoskav.Några svampar hittade jag inte,ja ja.. kanske så letade jag inte så noga heller.Tror nog att dom torkat ut ändå,hörde att tom trattkantarellerna torkat bort.Men ett regält regn ,och det blir fart på svampen igen.

Lite bilder från vår lilla utflykt.Må så gott ni alla !!!

Ovido - Quiz & Flashcards