Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Maria - 19 augusti 2009 07:41

Japp..så har man börjat jobba igen efter en lång tids frånvaro.Men med ett sådant fantastiskt mottagande av både personal och vårdtagare kan man inte göra annat än att tycka det vad mycket roligt.Jobbade halva natten inatt,så här kom man hem vid 2-tiden inatt och dom som inte vaknade av mina hundars skall,måste vara döva.Vilket liv...bra bra tycker väl jag att dom markerar om det kommer någon mitt i natten.Men mina stackars grannar har säkert inte samma åsikt.Bra ett par timmars sömn blev det då sonen börjar skolan idag om jag ville se till att han kom upp och gav sig iväg idag.

I Söndags var jag och Tyzon och hejde på hans bror Dizel som ställdes ut på en liten inofficiell valputställning i Karlshamn,och bra gick det.HP, BIR, BIG 1 och slutligen BIS 2!!!! Ett stort GRATTIS till Jennie och Diezel,även lillhusse John som ställde Dizel i barn med hund och dom va så duktiga.En liten "skrytbild kommer nedan.

Ett blomsterbud stod utanför grinden häromdagen,såg helt förskräckt ut och klämde fram Maria Johansson???Ja svarade jag ,tänkte vad tusan nu,inte har jag någon dag som ska gratuleras med blommor.Men det var från Carina och Boris nere på Eklövens.Säger ett stort tack till er,inte ska man behöva skicka blommor för att visa uppskattning.Sina vänner månar man om ,men jag blev SÅ glad och tackar igen.Bild på den fina buketten kommer nedan.

Visar lite gamla bilder som jag har liggans och ett par som jag "lånat" från Pernilla och Jennie,hoppas ni inte tar illa upp.De är från den internationella utställningen i Ronneby och de är Pernilla och mina 2 hundar Lovis och Mattis och hennes egen goa Sweety.Gruppbilden är ifrån stora ringen där vi tävlade då Eklövens vann uppfödarklassen med Hp,men i stora ringen gjorde vi ingen succe.Men vad gjorde det? vi var i alla fall  inne i den ringen och visade upp oss  ett par minuter.Tyzon och Lovis var med i Uppfödarklassen.

En trevlig dag ni alla .

Ovido - Quiz & Flashcards