Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Högsommar......

Av Maria - 27 augusti 2009 07:57

Högsommar i Blekinge.Ja så kan man då summera dessa dagar som hittills har passerat.Och vädret ska tydligen hålla i sig ett par dagar till, enligt "väderleksgubbarna"

Här har det varit fullt upp som vanligt,med en massa trevliga besök.I Måndags var min syster och hennes 2 små pojkar här och hälsade på en sväng.Blev ett dyrt besök för min del, hennes stora pojke säljer lite saker till förmån för Världsnaturfonden.Så en almanacka och en kokbok om smörgåstårtor blev det

Tisdagen kom mina föräldrar på en liten fika .

Igår va Carina och Jonas från Eklövens här på besök.Dom hade en av valparna i I-kullen med sig,Ina heter hon. Hon har stannat ett tag efter att de andra valparna har flyttat då hennes nya ägare hämtar henne först nu på Måndag.Den lilla godingen kommer att bli en liten norska.En härlig skogspromenad blev det med mina vovvar och Carinas, Siri och Sally.Maken fick aggera valpvakt.

Idag kommer Tyzons kullbror Dizel på besök,han har sin lillmatte och lillhusse med sig (hoppas jag).Idag kan jag ju inte skylla på att jag kommer att glömma min kamera.Så lite bilder på de två bröderna ska jag väl lyckas att kunna plåta.

I morgon kommer svågern och svägerskan på en liten grillkväll.

Ja ja...man tycker att allt är lugnt men ack vad man berdrar sig.Men jag är en sådan människa som tycker det är så roligt med vänner som kommer och besöker en med jämna mellanrum.Är tyvärr själv lite dålig på att besöka mina vänner.Men ni är alltid välkommna hit,och det tror jag ni vet.

Är nyss hemkommen från en underbar skogspromenad,blev en tidig sådan idag då jag ska till min lilla "frissa" kl 10 och permanenta mig.(kommer att stå och slita och dra i håret,vill ju inte ha det lockigt bara lita vågigt) ).

Lördagen kommer att tillbringas uppe i Tingsryd på en liten inofficiell utställning.Får släpa med mig sonen i huset som lite hjälp,då maken ska ut i skogarna och jaga.

Oj glömde ju.En ny frys kom i Måndags.Konstigt!!!!När käre maken själv behöver utrymme för sina kokta kräftor då går det på ett ögonblick att köpa en till frys.Men jag har tjatat åtskilliga gånger på honom att jag behöver en till.Men jag ska inte gnälla,nu har jag 2 frysar i alla fall.

En trevlig dag önskar jag er alla mina vänner och bekanta,får se om jag kan presentar några nya bilder i morgon på de två bröderna.

Lite bilder.Dessa bilder har jag fått av Ingrid det är från Lovis officiella utställningsdebut i Ronneby,handler Pernilla Svedjeby

 
 
Ruth

Ruth

27 augusti 2009 09:39

Roligt med besök av trevliga vänner. Så fina foton du har fått på tösen, vilket långt steg hon har i ringen, oaoooo...
Trivs inte så bra i skogen sommartid för alla fästingarna, håller mig längs vägarna för promenader. Tänk om det gick att utrota dessa kryp, inga fiender har dom heller, suck.
Ha en fin dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

27 augusti 2009 21:47

Hej igen, tack för allt. Det var jättetrevligt, som alltid. Dizel är totalt slut...
Tror nog att han förälskade sig i Lovis lite grann, hi hi.

Verkligen fina bilder på henne från utställningen i Ronneby.

P.S kameran förblev oanvänd, vi får försöka igen nästa gång.

Kram kram

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggagratis.se

 
Carina och Jonas

Carina och Jonas

28 augusti 2009 08:46

Tackar för fikat och trevligt sällskap. Lillan sov hela kvällen men nu är det full rulle igen.
Håller tummarna för en lyckad dag i Tingsryd.

Vi ses o hörs

http://www.eklovenskennel.se

 
Ingen bild

Tina och Tea

28 augusti 2009 14:49

Visst är det märkligt, denna sommartemperatur ? Äldsta sonen börjar sin semester på måndag och ser fram emot sol och värme! Men nu har regnet dragit in över nordvästskåne, hoppas den blir kortvarig. Lycka till i Tingsryd imorgon och så hoppas jag vi ses på Sofiero om 14 dagar ! Krama dina fina eklövare, tjusiga kort på Lovis, hon är så fin ! Kram Tina o Tea

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

28 augusti 2009 15:18

hej! hoppas det går fint för er i tingsryd, vi styr våran kos mot ängelholm vi. arbetsprovet för akira på g igen ;)

http://www.akiraqueen.com

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

28 augusti 2009 17:00

Du får lycka till i Tingsryd

Ha det så gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Carina & Boris

Carina & Boris

29 augusti 2009 20:55

Grattis till fina resultat och kritiker i Tingsryd...

Kramen Carina, Boris & Co

http://www.eklovenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards