Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Regn och en liten historia

Av Maria - 15 augusti 2009 16:04

Lördag eftermiddag och det regnar,ja jag har bett om regn för det behövs.Men det behöver väl inte regna på helgerna ,då folk är lediga?

Satt och tänkte på vad som hände sist vi var och badade hundarna och jag.

Där jag brukar bada är det speciellt för hundar ,det står en skylt med hundbadplats.Det ligger på en liten udde ut i en sjö.

När jag kom fram såg jag att det stod 3 bilar på parkeringen,jag brukar åka på kvällen för oftast är vi själva där då.Inte för att det gör mig något om det är andra hundar där,mina går ihop med de flesta som är vänligt inställda.

3 små grupper såg jag på håll.Ett äldre par som satt och badade fötterna.Ett yngre par som hade en picknick filt med diverse godsaker och en grill ,och den unge mannen stod och fiskade. Nere vid kanten 3 yngre personer som badade och hade en liten bebis med som satt i en bilstol.Hundarna slet och drog ,för dom visste vad som vad på gång.Först passerade vi det äldre paret,damen hade haft en Berner förr så hon blev så glad åt mitt tokiga anfallande gäng.Kelade med hundarna en stund sedan gav dom sig av,ni ska få bada ifred sa hon.Trevlig kvinna.Mina armar är nu ca 1,5 meter.Sedan är de picknickgängets tur ,jag säger lite försynt det är till för att bada hundar här .Gör inget svarar tjejen,det är vi som inkräktar på hundarnas ställe ,bara bada ni.Kommer ner till stranden och nu är hundarna i upplösningstillstånd,dom vill ju bara släppas och få hoppa i.Mina armar är nu 2 meter.Säger samma sak till de badande att man får faktiskt bada hundar här.Även dessa svarar med ett glatt leende,bara bada ni det är för hundar vi vet det.Nu är hundarna tokiga,sliter och drar men jag förmår mig inte att släppa dom.Jag vet vad som händer då,dom "anfaller" i flock och ska pussa och hälsa på alla.Och Lovis kommer bara att se denna underbara uppdukade picknick.Hon är tokig i mat och äter allt och skulle säkert sälja sin mor för en köttbulle.Badar en liten stund med kopplade hundar men till sist säger jag.Gör det något om jag släpper hundarna?dom springer säkert fram och ska hälsa ,men dom är helt ofarliga.Nej,nej svarar detta då glada gäng ,bara släpp du.Ok hundarna far i vattnet så det yr om det ,tar sedan en runda uppe i gruset siktar in sig på picknickfilten rusar över denna så det mesta som vad på filten åker.Den yngre mannen ger mig en blick som inte vad så trevlig medans han försöker rädda sin lilla engångsgrill.Packar snabbt ihop sitt  fiskespö och tackar för sig.Hans flickvän räddar det som räddas kan medans hon bara skrattar och tycker att mina odågor är ursöta.

Sedan tar mina fyrbenta vänner sikte på det badande paret med den lilla bebisen.Aj aj aj tänker jag massor av kläder,handdukar skor och en bilbarnstol står i vägen.Men även dessa  människor räddar vad som räddas kan och en grusfylld ,blöt ,hårig bilbarnstol åker upp på en soptunna(bebisen har de tack och lov lyft ur). Desa glada människor hoppar sedan i och badar med hundarna.Kvar  står jag dyngsur och full av hundhår och grus och bara ler.Visste ju att detta skulle hända om dom blev släppta,men att folk kan skratta och le åt deras lilla förödelse visst är det härligt.Men jag tror nog att de aktar sig för att komma samtidigt som jag är där till nästa gång.Och som det är nu, tar det ett tag innan vi badar igen ,då de har hotspots.Och jag tror nog att dessa badande ,fiskande och picknickande människor väljer en annan plats,för sina aktiviteter.Det hade jag i alla fall gjort!!!

 
 
Marianne

Marianne

15 augusti 2009 22:38

Visst behöver vi regn. För min del får det gärna regna lite till, annars så får vi dåligt med svamp.
De flesta tycker det är kul med busiga hundar. Och så länge man tar hänsyn och frågar om det är okay att släppa dem så kan väl ingen hänga läpp.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

16 augusti 2009 15:04

Vi kan behöva lite regn men jag vill gärna ha det om nätterna så man kan vara ute om dagarna:)

Ja du badade hundar de finns i alla dess former:) Men du frågade och sa till mer än så kan man inte göra. Och de fick nog ett gott skratt när du for runt.

Ha en skön söndag, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jennie

16 augusti 2009 17:31

Regn är härligt, håller med föregående inlägg, att det optimala hade varit om man kunde fått det att regna på nätterna. Regndans kanske? Hade varit riktigt roligt att se dig med hundarna vid sjön, hi hi hi.

Passar på att tacka för sällskapet idag, det var kul att du(ni) kunde komma...

kram kram

 
Emelie

Emelie

18 augusti 2009 14:16

Ha, ha! Känner igen senariot allt för väl! Hoppas dina blötdjur blir av med sina hotspots! Peppar peppar så har bara Doris haft en lindrig sväng i sommar, första gången på henne. Mina andra två har aldrig haft fukteksem och då badar Tyra i allt ALLTID! Här behövs INTE regn kan jag tillägga! Kram på er! Och tack, är väldigt stolt!

http://finarossinas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards